کد خبر: ۱۱۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: با هدف ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی، ۱۳۹ طرح فنی و حرفه‌ای مصوب شده که ۵۰ پروژه از آنها با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از ۵۰ پروژه فنی‌ و حرفه‌ای در مازندران

به گزارش آرانیوز از ساری، سید حسین درویشی؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در جمع خبرنگاران به 139 پروژه قابل بهره‌برداری و ایجاد 400 شغل مستقیم از طریق آنها در مازندران اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و خوداتکایی هنرجویان و مهارت‌آموزان هدف اساسی اجرای پروژه‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم مبنی  توسعه و گسترش آموزش های مهارتی است، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی اقشار جامعه از  آموزش فنی و مهارتی جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: 139 پروژه قابل بهره‌برداری در آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران مصوب شده که 50 پروژه شاخص  با سرمایه‌گذاری  900 میلیارد ریال در ایام فجر به بهره‌برداری رسید.

درویشی با اشاره به افتتاح نمادین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و موسسه فرهنگی هنری و آموزشی گفت: از 139 پروژه مصوب شده 134 پروژه مربوط به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است. همچنین صدور دو مجوز مرکز مدیریت و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و ایجاد 3 کارگاه محیط کار واقعی مصوب شده که به ایجاد 400 شغل به طور مستقیم منجر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران هدف از افتتاح این پروژه‌ها را  توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر عنوان کرد و افزود: این موسسات و کارگاه‌ها با هدف دسترسی به شغل از طریق مهارت‌آموزی شکل گرفته و نیروهای بدون مهارت و غیرماهر را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود ارتقاء مهارت به شاغلین و فعالان حوزه‌های کسب و کار مد نظر قرار بگیرد، تاکید کرد: این موسسات و کارگاه‌ها با هدف دسترسی به شغل پایدار راه‌اندازی شده تا علاقمندان به‌صورت خوداشتغالی در قالب مشاغل خرد خانگی یا دریافت مجوزهای صنفی و کارگاهی اشتغال در بنگاههای اقتصادی فعالیت کنند.

درویشی تصریح کرد: این واحدها در زمینه کشاورزی، تولیدی، صنعتی و گردشگری فعال شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار