کد خبر: ۱۱۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
مدیر شرکت برق شهریار از کشف ۲ هزار ماینر در این شهرستان خبر داد و گفت: حجم بدهی وصول نشده سنوات گذشته اداره برق شهریار ۱۳۰ میلیارد تومان است.
اداره برق شهریار از بدهکارترین ادارات برق کشور/ ۲ هزار ماینر در شهریار کشف شد

به گزارش آرانیوزاز شهریار، محمدرضا لشگری در نشست خبری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اصحاب رسانه به بهره‌برداری از پروژه‌های برقی این شهرستان با اعتبار 58 میلیارد تومان اشاره و اظهار داشت: میزان مصرف و تعداد مشترکین برق شهرستان شهریار با برخی استان‌های کشور برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه 130 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در حوزه برق به شهرستان شهریار اختصاص یافته است، افزود: مشکلات متعددی در پست‌های 63 کیلوولت شهرستان وجود دارد که برای رفع این نارسایی دو دستگاه پست 63 کیلو ولت سیار در شهرهای وحیدیه و باغستان شهرستان شهریار راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر شرکت برق شهرستان شهریار با بیان اینکه افزایش شدید بار در تابستان سال جاری منجر به حادثه آتش‌سوزی شد که باید با استقرار پست‌های موقت فشار بار را کاهش دهیم تصریح کرد: 270 هزار مشترک برق خانگی، تجاری و صنعتی در شهرستان شهریار وجود دارد.

لشگری در ادامه با بیان اینکه 10 هزار چراغ روشنایی فرسوده با همکاری شهرداری‌ها تبدیل به چراغ‌های LED و کم‌مصرف شده است گفت: اداره برق برای ایجاد و راه‌اندازی برق خورشیدی حمایت‌های خوبی را در نظر گرفته است و تا 10 سال آینده تمامی ساختمان‌ها مجهز به سیستم انرژی خورشیدی خواهند شد.

وی به هوشمند سازی خاموشی‌ها و دسترسی آنلاین مأمورین حوادث در زمان قطعی برق اشاره کرد و افزود: حجم بدهی وصول نشده سنوات گذشته اداره برق شهریار 130 میلیارد تومان است که رقم بسیار بالایی به‌حساب می‌آید و شهرستان شهریار جزو بدهکارترین ادارات برق کشور محسوب می‌شود که از طریق دستگاه قضایی پیگیر وصول مطالبات هستیم‌.

مدیر شرکت برق شهرستان شهریار با بیان اینکه در 2 سال گذشته قریب به 2 هزار ماینر در شهرستان شهریار کشف و بیش از 40 میلیارد طلب و جریمه از این حوزه وجود دارد تصریح کرد: 88 کیلوولت انرژی با پیگیری قضایی در شهرستان شهریار از متقاضیان مصرفی غیرمجاز که منجر به جریمه شده است، مبالغ آن به خزانه دولت برگشت داده شده است.

لشگری حجم ورودی برق به شهرستان شهریار را 2 میلیارد کیلووات اعلام کرد و گفت: 200 میلیون کیلوولت برق ورودی در مصارف غیرمجاز تلف می‌شود.

مدیر شرکت برق شهریار در پایان به وجود 7 هزار پست هوایی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 1402 روشنایی معابر عمومی در محدوده خدمات شهری به اداره برق محول شده است که در خصوص روشنایی معابر در حریم شهرها هیچ‌گونه مشکلی و خاموشی وجود ندارد.

*7 مورد انشعاب گاز غیرمجاز باغات شهریار با حکم دادستانی قلع‌وقمع شد

در ادامه حسن قاسمی در نشست خبری خبرنگاران به وجود 281 هزار مشترک گاز در شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: 99 درصد شهرستان شهریار گازرسانی شده است.

وی با بیا اینکه در سال جاری 7300 اشتراک‌پذیری و نصب کنتور گاز در شهریار انجام شده است افزود: 3500 کنتور معیوب گاز به صورت رایگان تعویض و 8 هزار انشعاب مقاوم سازی شده است که برای اولین بار در سطح شهرستان‌های استان تهران این مهم رخ داده است.

رئیس اداره گاز شهرستان شهریار به اخذ 7 مورد حکم دادستانی برای قلع‌وقمع انشعابات غیرمجاز باغات اشاره و تصریح کرد: برخی خدمات اداره گاز به دفاتر پیشخوان محول شده است و از نرخ نامه و دریافتی‌های دفاتر پیشخوان و نظام مهندسی اطلاعی نداریم‌.

سود بازرگانی 1 تا 26 درصدی واردات خودروهای برقی ابلاغ شد + جدول

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: 1100 مورد انشعاب گاز غیرمجاز در شهرستان شهریار قطع شده است و 1500 مورد طرح شکایت قضایی از مشترکینی که به صورت غیرمجاز از گاز شهری استفاده می‌کردند انجام شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار