کد خبر: ۱۱۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از برگزاری دوره آموزشی همیار طبیعت دانش آموز در دیماه خبر داد.

آموزش 400 نفر همیاران طبیعت دانش آموز و معلم در شهرستان گرمسار

به گزارش آرانیوز استان سمنان ،معین گفت: جذب همیار طبیعت دانش آموز در واقع زیربنای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و اهمیت حفاظت از آن برای نسل های آینده است. که در این طرح دانش آموزان را با اهمیت وجود منابع طبیعی آشنا می‌سازد و آن‌ها را به افرادی دوست دار به حفاظت و نگهداری از طبیعت تبدیل میکند.

وی افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، مدیریت و کادر آموزشی دبستان البرز در دیماه سالجاری و برای 400 نفر از دانش آموزان و معلمان برگزار گردید.

معین گفت: در این دوره آموزشی دانش آموز پایه های چهارم تا ششم دبستان البرز با حضور معلمین و مربیان پرورشی دبستان شرکت نمودند و با مطالبی در خصوص اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفاظت از آن، نقش همیاران طبیعت در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن، معرفی عرصه های منابع طبیعی کشور، استان و شهرستان و طرح مردمی یک میلیارد درخت آشنا گردیدند و مقرر گردید دانش آموزان گزارش و تحقیقی علمی با عنوان آشنایی با منابع طبیعی از این آموزش تهیه نمایند و گزارش های برتر انتخاب و تقدیر گردند.

او بیان کرد: همیار طبیعت فردی است که با انگیزه معنوی و براساس علاقه مندی به طبیعت، به صورت داوطلبانه عضو این طرح می‌شود و با پیشبرد اهدافی از منابع طبیعی، در حفاظت و احیا منابع طبیعی نقش خود را ایفا می نماید.

در خاتمه معین ضمن تشکر از همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس از عموم مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست کرد برای عضویت و دریافت کارت همیار طبیعت با مراجعه به آدرس https://hamyartabiat.frw.ir/ نسبت به ثبت نام و دریافت کارت همیار طبیعت اقدام کنند. تا منابع طبیعی بتواند با آگاهی از ظرفیت همیاران طبیعت شهرستان در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی و فضای سبز شهرستان برنامه ریزی و اقدام نماید.

 

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار