کد خبر: ۱۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمایشات میکروبی آب در همه مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمایشات میکروبی آب در خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مطلوبیت آزمایشات میکروبی آب در مناطق شهری و روستایی استان دارای مطلوبیت 100 درصدی است.

مهدی دوستی با اشاره به عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آب و فاضلاب در سال جاری گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 289 هزار و 894 کلرسنجی در سطح شبکه توزیع روستایی با  مطلوبیت 99.32 درصد انجام شده است.

وی افزود: در این مدت کلرسنجی شبکه توزیع مناطق شهری به تعداد 21 هزار و 237 مورد انجام شده که بالغ بر 99.53 درصد دارای مطلوبیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از انجام 12 هزار و 527 آزمون‌های میکروبی روستایی در سطح شبکه توزیع، مخازن و منابع با مطلوبیت 100 درصدی خبر داد و یادآور شد: یک هزار و 837 آزمون میکروبی انجام شده در مناطق شهری استان نیز دارای مطلوبیت 100 درصدی است.

دوستی با بیان اینکه 450 نمونه آزمون‌های شیمیایی با پایش 12 عامل نیز در 9 ماهه نخست سال جاری در این مجموعه انجام شده است، گفت: 470 نمونه با پایش 6 عامل کروم، ارسنیک، سرب، کادمیوم، منگنز و آهن نیز به انجام رسیده است.

وی از انجام آزمون‌های کنترل کیفیت آب تصفیه خانه بیرجند و کنترل کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب مرکز استان به صورت روزانه خبر داد و افزود: در سال جاری خرید 6 کلریناتور برقی، 4 کلریناتور گازی، 15 رگلاتور وقطعات یدکی گازی، 20 کلریناتور کوزه‌ای با اعتباری به مبلغ 10 میلیارد ریال انجام شده است.

لازم به ذکر است، این مجموعه در سال جاری موفق به اخذ گواهینامه ایزو 17025 برای آزمایشگاه فیزیکی و شیمیایی مرکزی استان و میکروبیولوژی شهرستان بیرجند شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار