کد خبر: ۱۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های‌ غیرانتفاعی ‌بی‌کیفیت منحل می‌شوند، گفت: تعیین کمیته‌های ویژه برای بازنگری و تأیید صلاحیت علمی رؤسا و جذب اساتید این دانشگاه‌ها، دو اقدام ویژه در این باره است.
وزیر علوم: دانشگاه‌های‌ غیرانتفاعی ‌بی‌کیفیت منحل می‌شوند

به گزارش آرانیوز از مشهد، محمدعلی زلفی‌گل‌‌ در دیدار با امام جمعه مشهد ‌ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در دو سال اخیر، در پاسخ به مطالبه امام جمعه مشهد در حوزه رسیدگی به مشکلات دانشگاه‌های غیرانتفاعی اظهار داشت: این یک حقیقت است که استانداردهای آموزش و پرورش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید ارتقا پیدا کند. به همین دلیل، کمیته‌های علمی فرعی ذیل نظارت مستقیم وزیر علوم تشکیل شده و نمایندگان وزیر در هیئت‌امنای این دانشگاه بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی‌تری دارند. 

وی با بیان اینکه اصلاح اساسنامه آن‌ها در برنامه وزارت و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: انحلال مؤسسات بی‌کیفیت در دستور کار کمیسیون ماده 9 است. تعیین کمیته‌های ویژه برای بازنگری و تأیید صلاحیت علمی رؤسا و جذب اساتید این دانشگاه‌ها، دو اقدام ویژه در این باره است که تا حصول اهداف موردنظر ادامه خواهد داشت.

وزیر علوم درخصوص تکمیل پروژه‌های عمرانی ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی به‌ویژه در بخش دانشجویان متأهل نیز گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم، یک الزام قانونی برای ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی با محوریت متأهلین ایجاد شده و به تازگی،  بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به همراه درآمدهای محل مولدسازی در خدمت این پروژه‌ها قرار گرفته است. حتی به‌طور خاص، دقیقاً مشخص شده که از محل مولدسازی کدام ملک یا دارایی، قرار است خوابگاه‌های دانشجویی ایجاد شود و امیدواریم تا دو سال آینده، تحول محسوسی در حوزه رفاهیات دانشجویان صورت بگیرد.

زلفی‌گل تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 100 موسسه آموزش عالی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در حال تلاش برای ایجاد ظرفیت جذب هیئت‌علمی در آن‌ها هستیم تا زیرساخت‌های علمی در حوزه نیروی انسانی تکمیل شود. انتصاب رئیس دانشگاه فردوسی از جمعیت دانشمندان یک درصد برتر جهان انجام گرفته و ایجاد ظرفیت جذب هیئت‌علمی جدید به میزان 136 نفر در این دانشگاه، بخشی از این تغییرات است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار