کد خبر: ۱۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حضور در صحنه مردم و بصیرت آنها باعث شده انقلاب اسلامی ۴۵ سال زنده و پویا به مسیر خود ادامه دهد.
معاون رئیس جمهور: حضور در صحنه مردم رمز پویایی ۴۵ سال انقلاب اسلامی است
 
به گزارش آرانیوز از مشهد، سیدمحمد حسینی در کارگاه " طرح ملی اعتلا" که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت:در این دوره انتخابات نمایندگانی که در ادوار گذشته در مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند باید از عملکرد خود دفاع کنند و نمی‌شود مردم را فقط به مشارکت در انتخابات و سخنان کلی برای رای دادن به خودشان مجاب کنند.

وی گفت: انتخابات، مسئولان را پاسخگو می‌کند چرا که در صورت نامزدی در انتخابات مردم از سوابق و برنامه‌های آنان می‌پرسند و مسئولان مجبور به پاسخگویی در خصوص عملکرد دوره فعالیت خود هستند.

حسینی ادامه داد: به طور یقین برای یک انتخاب اصلح باید تحقیق و تحلیل داشت که برگزاری مناظره ها و دقت در آن یکی از راه های رسیدن به این موضوع است و امروز نخبگان و بزرگان می‌توانند کار اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم برای یک انتخاب اصلح را انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: یکی از کلیدی ترین موضوعات در نظام اسلامی تعیین سرنوشت به دست خود مردم است و این در حالی بوده که در کشورهایی مانند امریکا و انگلیس انتخابات محدود به دو حزب بوده و نامزدهای انتخاباتی در مسیری که کارتل‌های بزرگ اقتصادی تعیین می‌کنند باید حرکت داشته باشند.

 حسینی خاطرنشان کرد: یکی از تفسیرهایی که برای حضور مردم و مشارکت آنها در ایران انجام می‌گیرد تعریف حمایت آن از نظام است و این در حالی بوده که آمار نشان می‌دهد میزان مشارکت در کشورهای غربی در بهترین حالت 50 درصد است.

وی ادامه داد: به واسطه همین اهمیت، رای دادن انتخاباتی در برخی کشورها مانند بلژیک، آرژانتین، ترکیه و استرالیا الزامی است مگر اینکه رای دهندگان دلیل موجهی مانند سفر خارجی و غیره داشته باشند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: حضور در صحنه مردم و بصیرت آنها باعث شده انقلاب اسلامی 45 سال زنده و پویا به مسیر خود ادامه دهد و این بصیرت باعث شده که در سال گذشته دشمن با تمامی جنگ رسانه‌ای که راه انداخته بود نتوانست در آشوب‌ها چیزی به دست بیاورد.

حسینی بیان کرد: امروز در دنیا مجلسی به استقلال مجلس شورای اسلامی ایران وجود ندارد و تمامی قوانین در مجلس تصویب و دولت اجرا می کند و از سویی دولت برای آغاز کار خود به رای مجلس نیاز دارد.

وی افزود: حال این مجلس را مقایسه کنید با مجلس کشور های امریکا یا فرانسه که رئیس جمهور به راحتی آنها را منحل می‌کند و در ایران برعکس آن هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و حتی قوانین آن برای همه لازم الاجرا است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار