کد خبر: ۱۱۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
شهید محمدرضا سبحانی در پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ در سن ۲۰ سالگی در سوسنگرد به شهادت رسید و نامش در زمره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان ثبت شد.

آیین تشییع سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی بعد از ۴۳ سال

به گزارش آرانیوز از خوزستان - سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در روز ششم فروردین‌ماه سال ۱۳۳۹ در سوسنگرد دیده به جهان گشود و در دامان پدر و مادری مومن و متدین و عاشق اهل بیت(ع) پرورش یافت.

دوران نوجوانی این شهید گرانقدر با مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی مصادف بود و شهید محمدرضا سبحانی با پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) ذر راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی حضوری فعال داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و در راه دفاع از انقلاب و مبارزه با منافقان و عوامل ضد انقلاب مجاهدت می‌کرد و پس از مدتی برای دفاع از میهن اسلامی به ژاندارمری پیوست.

شهید مدافع وطن محمدرضا سبحانی از سربازان ژاندارمری هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد و منطقه خزعلی با تهیه سلاح به تنهایی با آنان مبارزه کرد و هنگامی که گلوله‌هایش تمام و خودش زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد.

بعثی‌ها پس از مقاومت جانانه محمدرضا سبحانی، او را اسیر کردند و پس از شکنجه بسیار در حالی‌که هنوز زنده بود او را به درخت خرما بستند و با بنزین آتش زدند، تا در سخت‌ترین شرایط به شهادت برسد.

شهید محمدرضا سبحانی در پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ در سن ۲۰ سالگی در سوسنگرد به شهادت رسید و نامش در زمره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان ثبت شد.

پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی از میدان بسیج جنب ترمینال قدیم سوسنگرد تشییع می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این سرباز وطن را بدرقه می‌کنند.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در یادمان شهدای گمنام در جوار ۲ لاله بی‌نشان دوران هشت سال دفاع مقدس در ورودی شهر سوسنگرد آرام می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار