کد خبر: ۱۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در سومین کنفرانس فولادسازی مطرح کرد:
معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به تغییرات بزرگ آب و هوایی و طبق معاهدات بین‌المللی، صنعت فولاد باید به سمت کربن صفر تا ۲۵ سال آینده حرکت کند.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در سومین کنفرانس فولادسازی مطرح کرد: الزام فولادسازان برای حرکت به سمت تولید فولاد سبز

به گزارش خبرنگار آرانیوز ، علیرضا کاظمی در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مقاله خود را با عنوان حرکت به سمت فولاد سبز ارائه کرد و در این رابطه گفت: در سومین کنفرانس شاهد ارائه مقاله‌های متعدد در زمینه فولاد سبز هستیم و این مهم نشان می‌دهد موضوع فولاد سبز در ایران و جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این کنفرانس نیز پژوهشگران از ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی شرکت‌های مطرح فولادی و نیز معاهدات بین‌المللی، انتشار کربن تا سال 2050 باید به صفر برسد. در همین راستا صنعت فولاد با سهم 26 درصدی از انتشار کربن باید از روش‌ها، مواد اولیه و تکنولوژی‌هایی که به کاهش میزان انتشار کربن بینجامد، استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر چین بالغ بر 50 درصد فولاد جهان را با استفاده از روش کوره بلند تولید تولید می‌کند که در این روش گازهای گلخانه‌ای بیشتری در مقایسه با دیگر روش‌های مرسوم تولید فولاد ازجمله قوس الکتریکی تولید می‌شود. از این رو، چین برنامه‌ جایگزینی روش قوس الکتریکی و استفاده از قراضه فولادی را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در دست اقدام دارد.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد با اشاره به اینکه ‌اکنون شرکت‌های بزرگ فولادی جهان در کشورهایی همچون ژاپن و مکزیک، پروژه‌های بسیاری در حوزه تولید فولاد سبز تعریف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها به دنبال تحقق این مهم با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز تولید هستند. با این وجود اگرچه ممکن است با توجه به هزینه بالای تامین هیدروژن و کم بودن میزان تولید آن، برخی از طرح‌ها و تکنولوژی‌های موجود برای کاهش انتشار کربن صرفه اقتصادی نداشته باشند؛ با این حال ممکن است در آینده با کاهش برخی نهاده‌ها همچون هزینه انرژی، قیمت هیدروژن نیز کاهش پیدا کند و به دنبال آن تولید فولاد سبز محقق شود.

کاظمی در پایان عنوان کرد: با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه های تولید اتفاق می‌افتد و امیدوار هستیم سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر صنعت فولاد در حوزه تکنولوژی و حرکت به سمت تولید فولاد سبز شود.

نظرشما
پربازدیدها