کد خبر: ۱۱۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه را مکلف کردند تا بخشی از درآمد ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دهد.

سازمان برنامه مکلف به اختصاص بخشی از درآمد ارزش افزوده برای ساماندهی امور جوانان شد

به گزارش آرانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف های (۴) و (۵) بند (ژ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس سازمان برنامه مکلف شد تا بخشی از درآمد ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دهد.

در ردیف (۴) بند (ژ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه آمده است: ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارد. مالیات تعیین‌شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

بر اساس ردیف (۵) بند (ژ) تبصره (۶) ماده واحده لایحه مذکور؛ سازمان مکلف است بیست و هفت صدم درصد (۰.۲۷%) از کل ده درصد (۱۰%) مالیات بر ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دهد. این مبلغ در ردیف‌های مربوط به وزارتخانه‌های ورزش و جوانان به میزان شصت درصد (۶۰%) و آموزش و پرورش به میزان چهل درصد (۴۰%) درج و به طور مستقیم از خزانه به این وزارتخانه ها پرداخت می شود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها