کد خبر: ۱۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
بازرس‌کل استان زنجان از عدم برگزاری شورای حفاظت از منابع آب در برخی شهرستان‌ها انتقاد کرد و افزود: به برخی از مسئولان شهرستان‌ها تذکرات لازم داده شده است.
شورای حفاظت از منابع آب در برخی شهرستان‌های استان زنجان تشکیل نمی‌شود

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با آرانیوز در زنجان، به موضوع بحران آب در استان اشاره و اظهار داشت: رویکرد مسئله‌محوری و کلان‌نگری دو رویکرد خوب سازمان بازرسی برای مقابله با بحران‌ها و آسیب‌ها در کشور است.

وی اضافه کرد: موضوع تنش آبی یکی از موضوعات مهم در کشور و همین طور استان زنجان است که مربوط به یک دستگاه و یا یک نهاد نیست و چندین دستگاه در این زمینه دخیل هستند. نگاه ما هم در این زمینه به یک دستگاه خاص نیست بلکه به دستگاه‌های متعدد است چرا که دستگاه‌هایی در حوزه تأمین و دستگاه‌هایی هم در حوزه توزیع وظایفی دارند.

بازرس‌کل استان زنجان تصریح کرد: حداقل‌کاری که برای مقابله با تنش آبی باید از سوی مسئولان استانی و شهرستان رعایت شود، تشکیل جلساتی است که قانون‌گذار به تشکیل این جلسات همانند شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرده است؛ هم باید این جلسات در موعدهای مقرر تشکیل شود و هم مصوبات این جلسات باید به طور کامل اجرایی شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی از شهرستان‌های استان زنجان، جلسات شورای حفاظت از منابع آب خود را در سال جاری به طور مرتب برگزار نکرده‌اند، مطرح کرد: تذکرات لازم به فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها در این زمینه داده شده و اگر اقدام لازم مجدد صورت نگیرد، تصمیمات قانونی در راستای مرتفع کردن این مشکل خواهیم گرفت؛ ما به دنبال تصمیمات شکلی نیستیم بلکه به دنبال تصمیماتی هستیم که رافع باشد.

خمسه، به موضوع مهم پیگیری مصوبات جلسات شورای حفاظت از منابع آب اشاره کرد و افزود: نیمی از مسئله این است که این جلسات تشکیل شود و نیمی دیگر مصوباتی که در این جلسه تصویب شده است پیگیری‌های لازم برای اجرای آنان انجام شود. به عبارتی دیگر اگر جلسات را برگزار کنیم و نتوانیم تصمیمات درستی اتخاذ کنیم دقیقاً برابری می‌کند با اینکه تصمیمات درستی در جلسات اتخاذ کردیم، ولی نتوانستیم مصوبات آن را پیگیری کنیم؛ در هر دو صورت خروجی لازم صورت نخواهد گرفت.

 

 
برچسب ها: سازمان بازرسی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار