کد خبر: ۱۱۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
معاون وزیر نیرو گفت: مدیران عامل شرکت‌های تابع وزارت نیرو، نخبگان دانشگاهی را برای پر کردن ظرفیت نیروی انسانی شناسایی کنند.
ابلاغ جذب نخبگان در وزارت نیرو

به گزارش آرانیوز از مشهد به قنل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مریم کارگرنجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان خراسان رضوی از برنامه جذب نخبگان در وزارت نیرو خبر داد و اظهار داشت: مدیران عامل شرکت‌های تابع وزارت نیرو، نخبگان دانشگاهی را برای پر کردن ظرفیت نیروی انسانی شناسایی کنند.

وی افزود: در صورت شناسایی و معرفی نخبگان برای جذب آنها در کمتر از یک هفته مجوز صادر می‌کنیم.

کارگرنجفی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان 50 نفر از نخبگانی که مایل به فعالیت در بخش دولتی هستند معرفی کرده است، افزود: برنامه ما این است که ممتازان برای بخش‌های غیردولتی و نخبگان برای بخش‌های دولتی جذب شوند.

وی از اختصاص مسکن سازمانی به این نخبگان خبر داد و درباره چالش‌های منابع انسانی در وزارت نیرو گفت: حدود 700 چالش منابع انسانی را استخراج کرده‌ایم که بحث و بررسی بر روی این چالش‌ها آغاز شده است.

در این جلسه مدیران صنعت آب و برق استان به بیان چالش‌های حوزه منابع انسانی در شرکت‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

محمود عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو هم که معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو را همراهی می‌کرد با اشاره به اینکه استقرار یک نظام آموزشی پژوهشی می‌تواند به حل مشکلات موجود کمک کند، گفت: در حال حاضر با ناترازی آب و برق در کشور روبرو هستیم و راه علاج این ناترازی‌ها، تنها تزریق منابع مالی نیست بلکه به کارآمدی و عملکرد مؤثر مدیران و کارشناسان هم ارتباط دارد.

وی افزود: با توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌توان کارآمدی سیستم‌ها را ارتقا داد.

بنابراین گزارش، محمدعلی نعمت‌نژاد سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز گزارشی از وضعیت خشکسالی شدید در استان را ارائه کرد و اظهار داشت: با کاهش 50 درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته و در حالی که نیاز آبی شهر مشهد 13 هزار لیتر بر ثانیه است، منابع موجود ما 7150 لیتر بر ثانیه است که حدود 6 هزار لیتر بر ثانیه کسری آب داریم.

نعمت‌نژاد همچنین با اشاره به وضعیت منابع انسانی در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 13 امور منابع آب در استان داریم که برخی از امورها مانند امور منابع آب سبزوار، هفت شهرستان را تحت مدیریت دارد‌‌.

وی از معاون وزیر نیرو خواست برای ایجاد امورهای جدید در خراسان رضوی به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مردم، مساعدت کند.

در این جلسه مدیران عامل صنعت آب و برق خراسان رضوی به طور جداگانه به بیان چالش‌های حوزه تحت مدیریت خود در خصوص منابع انسانی پرداختند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار