کد خبر: ۱۱۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
همزمان با سومین روز از هفته هوای پاک، دو پروژه تصفیه خانه پساب های صنعتی و فاز دوم سیستم دداستینگ کوره های ذوب القایی فولاد بناب با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان بناب و مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

افتتاح دو پروژه زیست محیطی در شهرستان بناب

به گزارش آرانیوز از تبریز، تصویه خانه پساب های صنعتی با ظرفیت تصفیه ۲۰۰متر مکعب پساب در شبانه روز به بهره برداری رسید.

به گزارش آرانیوز از تبریز، علی موتابی مشاور و پیمانکار اجرایی تصفیه خانه آب کارخانه آذرتاک اظهار کرد: این تصفیه خانه شامل مراحل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی (SPR و هوادهی عمقی) است که پس از تصفیه نهایی انگل زدایی می‌شود.

موتابی با اشاره به موارد مصرف آب خروجی از این تصویه خانه گفت: بر اساس استانداردهای جهانی آب خروجی در کشاورزی یا آب های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: برنامه داریم در آینده با اقداماتی آلودگی های میکروبی را در حد آب شرب کاهش داده و برای شستشو در خود کارخانه از آن استفاده شود.

به گفته موتابی از دیگر اهداف کارخانه فاز دو تصفیه خانه است که در صورت افزایش واحد های تولیدی در دست کار قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: برای احداث این تصفیه خانه ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

افتتاح فاز دوم سیستم دداستینگ کوره های ذوب القایی فولاد بناب

فاز دوم سیستم دداستینگ کوره های فولاد شهرستان بناب با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی،مدیر کل حفظ محیط زیست استان،فرماندار بناب و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

این پروژه با هدف حذف غبارهای ناشی از ذوب در راستای صیانت از کیفیت هوا و محیط زیست با بودجه 57 میلیارد تومانی به بهربرداری رسید.

این سیستم از جمله بهترین و بروزترین غبارگیری ها با راندمان بالاست که از نمونه های اروپایی مهندسی معکوس و بهبود یافته است.

اسرافیل احمدیه مدیرعامل فولاد صنعت بناب اظهارکرد: شرکت صنعت فولاد بناب تا کنون بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومن در بحث های محیط زیستی هزینه کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید چهار میلیون تنی این شرکت اظهار داشت: هزینه سرمایه گذاری در این مجموعه بالغ بر یک میلیارد دلار است که برای هزار و 300 نفر اشتغالزایی شده است.

 

برچسب ها: محیط زیست
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار