کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
وزیر کشور گفت: هر زمان مردم پای کارباشند و کار مردمی‌سازی شود موفقیت آن تضمین شده است و در برنامه‌ریزی بخش های مختلف نیز باید همین رویکرد مردمی‌سازی را تسری دهیم.
وزیر کشور: موفقیت در هر کاری را با حضور تضمین می‌کنیم/ مردمی‌سازی امور را باید تسری دهیم

به گزارش آرانیوز از مشهد، احمد وحیدی در مراسم تقدیر از مشارکت‌کنندگان پویش مردمی‌سازی مصرف گاز در مشهد اظهارداشت:پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی راه‌اندازی شده که موجب کاهش 10درصدی مصرف گاز تا امروز در استان شد و براین اساس تولید و صنعت استان شرایط مناسبی را برای تامین گاز مورد نیاز خواهند داشت.

وی افزود:رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز همواره از موضوعاتی است که مورد تاکید قرار دارد و استان خراسان کار قابل تقدیری را در این زمینه انجام داده است.

وحیدی تصریح کرد: محدودیت‌های پیش آمده در سال گذشته برای صنایع در واقع به این معنی بود که صنایع برای تامین گاز خانگی محدودیت‌هایی را تحمل کردند و امروز مردم استان با صرفه‌جویی به کمک صنایع استان آمده‌اند تا محدودیت صنایع را در زمستان کاهش دهند.

وزیر کشور تاکیدکرد: هر زمان مردم پای کارباشند و کار مردمی‌سازی شود موفقیت آن تضمین شده است و در برنامه‌ریزی بخش های مختلف نیز باید همین رویکرد مردمی‌سازی را تسری دهیم.

صرفه جویی هر 50 خانواده معادل پایداری یا ایجاد یک شغل

یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: مردم استان با صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف گاز که در پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز اتفاق افتاد چرخ صنایع و اشتغال را فعال نگه داشتند. صرفه جویی 10 درصدی هر 50 خانواده معادل پایداری یا ایجاد یک شغل در استان است.

وی افزود:بر این اساس مشترکان به منظور شرکت در «پویش خانگی کاهش 10 درصدی مصرف گاز»  با مراجعه به سامانه Egas.ir/pooyesh شماره اشتراک گاز طبیعی خود را ثبت می‌کنند تا ارزیابی‌ها شرکت داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی به توصیه‌های صورت گرفته در قالب این پویش اشاره کرد و افزود: رعایت دما، استفاده از البسه مناسب، پوشاندن کانال کولر، عدم استفاده از شومینه، سرویس دوره‌ای موتورخانه، دو جداره کردن پنجره‌ها، استفاده از نوار درزگیر، باز کردن فضای جلوی شوفاژ، تنظیم دمای پکیج و خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی از جمله توصیه‌هایی است که در قالب این پویش به جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز بر آن تاکید شده است.

نظری خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه فوق به معنی مشارکت آگاهانه در پویش کاهش مصرف و شرکت در قرعه کشی است که امروز از بخشی از برگزیدگان آن تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مشارکت هر چه بیشتر بخش خانگی در پویش کاهش 10 درصدی مصرف گاز، تعطیلی کمتر صنایع و پایداری تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از 2 میلیون و 700 هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند. همچنین کلانشهر مشهد با یک میلیون و 400 هزار مشترک سهم جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان خراسان رضوی دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها