کد خبر: ۱۱۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز آغاز بهره‌برداری این شرکت؛
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز آغاز بهره‌برداری این شرکت گفت: رویای ما برای آینده جوان قهرمانی به نام فولاد مبارکه، همان خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است. خلق آینده بهتر یک جمله و چند کلمه کوتاه نیست، بلکه رویایی پویا است که درون آن پویایی، رشد، تعالی نهادینه شده است چرا که ما قطعا در قبال آینده‌ مسئول هستیم و خوشا به سعادت کسانی که تاریخ ساز و آینده ساز هستند نه جزئی از تاریخ.

رویای ما در فولادمبارکه خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است/برای پیشران بودن در مسیر سبزِ تعالی باید نوآوری مسئولانه داشته باشیم

به گزارش آرانیوز آئین سی و یکمین سالروز آغاز بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل، معاونان، مدیران و جمعی از پرسنل فولاد مبارکه شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ در این شرکت برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این آئین گرامیداشت ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: نظریه‌پردازان حوزه سازمان و دانشمندان این حوزه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ را به موجود زنده مثل انسان تشبیه می‌کنند و چرخه عمر این سازمان‌ها را نیز مانند چرخه عمر انسان تصور می‌کنند، به همان شیوه که انسان دوران طفولیت، بزرگسالی و پیری دارد برای سازمان‌ها نیز این دوران را متصور می‌شوند.

وی افزود: امروز جشن سی و یکمین سالگرد بهره‌برداری از فولاد مبارکه را پیش رو داریم و اگر بخواهیم این سازمان را به انسانی ۳۱ ساله تشبیه کنیم، چه تصویری در ذهن شما ساخته می‌شود؟ شاید بیشترین پاسخی که به ذهن‌ها متبادر می‌شود، یک جوان مقاوم که اگرچه در قبال هجمه‌ها، پستی‌ها و بلندی‌های دوران قرار گرفته و زخم‌های دوران خورده ولی روز به روز و سال به سال، رشیدتر، مقاوم‌تر و رعناتر شده و به قول «نیچه»، آنچه مرا نکُشد، قوی‌ترم می‌سازد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: این سازمان گرچه در طول دوران سختی‌ها دیده ولی روز به روز قوی‌تر از گذشته ظاهر شده و چهره یک جوان رشید مقاوم را در ذهن‌ها متبادر می‌سازد، چه بسا این جوان حالا که به دوران بلوغ رسیده است خرج خانواده و شهر خود را هم می‌دهد و روی پای خود ایستاده است.

دغدغه‌ها و روایت سه دهه گذشته شرکت فولادمبارکه

طیب‌نیا با اشاره به روایت سه دهه گذشته شرکت فولادمبارکه اظهار کرد: در دوران قبل از راه‌اندازی و در بحبوحه جنگ، دغدغه مؤسسان فولادمبارکه این بود که مجموعه‌ای راه‌اندازی شود که بتواند کشور را از واردات محصولات فولادی بی‌نیاز و آن را خودکفا کند تا همه به آن افتخار کنند و شاید این رؤیای آن‌ها بود؛ در حالی که در دوران جنگ و کمبود نقدینگی و شرایط بحرانی آن زمان با حرف‌ها و گمانه‌زنی‌هایی مواجه بودند و کسانی که می‌گفتند این کار جواب نمی‌دهد و اینجا روزی تبدیل به تپه‌ای از صدها هزار تن تجهیز و آهن قراضه خواهد شد اما مصمم به راه خود ادامه دادند و این کارخانه را بنا کردند.

وی در ادامه به سال راه اندازی این شرکت پرداخت و گفت: در سال ۱۳۷۱ شاید در همین سالن این مجموعه افتتاح شد و رؤیا و هدف گردانندگان این مجموعه این بود که فولاد مبارکه به ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن برسد که این امر محقق شد؛ در دهه بعد دغدغه توسعه‌ها وجود داشت که این اتفاق هم افتاد و توسعه‌ها به صورت پیاپی در این مجموعه رقم زده شد و رسیدیم به دوران نوجوانی این مجموعه، زمانی که دغدغه متولیان امر این بود که مجموعه‌ای جهان‌تراز و متعالی داشته باشند که این اتفاقات هم با مشارکت همه کارکنان رقم خورد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: امروز بعید است شما بتوانید پای در جایی از کشور بگذارید و اثری از آثار فولاد مبارکه را مشاهده نکنید. در هر خانه، کارخانه، خیابان، جاده نه‌تنها آثار محصولات این مجموعه، بلکه آثار دانش و سرمایه‌های انسانی که طی دهه‌های اخیر در این مجموعه شکل گرفت، در سراسر کشور مشهود است..

طیب‌نیا به دهه ۹۰ و آمدن تحریم‌ها پرداخت و گفت: در این دهه و با وجود تحریم‌ها دغدغه توقف تولید و وابستگی به مواد اولیه، مواد مصرفی و تجهیزات در فولاد مبارکه مطرح بود که این دغدغه نیز با تحقق ۹۰ درصد بومی‌سازی پاسخ داده شد و امروز در جشن ۳۱ سالگی این جوان قهرمان، ما میراث دار اتفاقاتی هستیم که گذشتگان ما رقم زدند.

دغدغه امروز فولاد مبارکه

وی با طرح این سوال که دغدغه امروز ما برای فولاد مبارکه چیست؟ اضافه کرد: امروز سرعت تحقق رویاها به شدت بیش از گذشته است و شتاب امروز در حد چند دهه گذشته نیست و رویاها به سرعت محقق خواهد شد. دو سال پیش در همین مکان گرد هم آمدیم و دغدغه ما ناترازی انرژی و عدم بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌ها بود. یک روز قطعی برق، یک روز قطعی گاز، محدودیت‌های آب، محدودیت‌های حمل و نقل و و محدودیت‌های مواد اولیه را داشتیم و با یکدیگر هم‌قسم شدیم تا آن‌ها را رفع کنیم و مجموعه‌ای متوازن بسازیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: امروز رفع آن دغدغه‌ها دیگر رؤیا نیست چراکه امروز ۶۱۴ مگاوات از ۹۱۴ مگاوات برق تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی ایجادشده و فولاد مبارکه آماده بهره‌برداری است. در حال حاضر نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه در دست احداث است و سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت؛ مسئله آب و پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی که همه می‌گفتند این یک پروژه حداقل ۴ یا ۵ ساله است، با همت و حمایت شما عزیزان از طریق تولید محصولات مورد نیاز برای این خط امروز به نقطه‌ای رسیده که تا چند ماه آینده آب دریای عمان و خلیج فارس به اصفهان می‌رسد.

طیب‌نیا با اشاره به راهکارها برای حل مشکلات حمل و نقل طی دو سال گذشته اظهار کرد: تجهیز ناوگان حمل و نقل فولاد مبارکه، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو و دست‌یابی به میلیون‌ها تن ذخایر مواد معدنی طی سال‌های اخیر در فولاد مبارکه محقق شد. دغدغه دو سال پیش ما توسعه کیفی محصولات بود و امروز پروژه احداث خط نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به سرعت در حال حرکت است. تولید محصولات کیفی فولاد مبارکه به‌گونه‌ای در دستور کار قرار گرفته که طی دو سال اخیر بیش از ۲۲ محصول جدید و با ارزش افزوده بالاتر در این شرکت طراحی، تولید و به بازارها عرضه شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ورق استیل بود و امسال تولید انبوه آن را رقم خواهیم زد.

وی افزود: امروز که جشن ۳۱ سالگی شرکت فولاد مبارکه، این جوان مقاوم را برگزار می‌کنیم، همه باید به سنت گذشتگان برای آیندگان آرزویی داشته باشیم، ما باید بلندپروازانه‌تر حرکت کنیم، بلندتر نگاه کنیم، باید رویایی را در ذهن بپرورانیم که اگر ۳۰ سال دیگر در جشن ۶۰ سالگی این مجموعه همان رؤیا را برای جشن ۱۰۰ سالگی فولاد در ذهن بپرورانند، شاید همان رؤیای فرزندان ما باشد یعنی زندگی بهتر و رفاه بیشتر.

خلق آینده بهتر رؤیایی پویا است

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه ما می‌خواهیم رویایی را مطرح کنیم که امیرکبیرها، میرزاکوچک‌خان‌ها تا احمدی روشن‌ها و قاسم سلیمانی‌ها در ذهن داشتند، ادامه داد: رؤیای ما برای آینده فولادمبارکه، این جوان قهرمان، خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی است؛ خلق آینده بهتر یک جمله و چند کلمه کوتاه نیست، بلکه رویایی پویا است که درون آن پویایی، رشد، تعالی نهادینه شده است، همین رؤیا می‌تواند در سال ۱۴۷۱ نیز وجود داشته باشد، شاید آن روز عده‌ای در این سالن تصاویر امروز ما را تماشا می‌کنند اما قطعاً ما در قبال آن آینده مسئول هستیم و خوشا به سعادت کسانی که تاریخ ساز و آینده ساز هستند و نه جزئی از تاریخ.

وی تصریح کرد: ما برآنیم که اول به خودمان و بعد به آیندگانمان مدیون نباشیم، ما نسبت به آیندگان و فرزندانمان مدیونیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه مدیران بدون نیروی انسانی نمی‌توانند کاری بکنند و هر اتفاقی افتاده به اراده، جوانمردی و همت کارکنان بوده، گفت: ما روی اراده کارکنان فولاد مبارکه حساب باز کرده‌ایم و برای خلق آینده بهتر به فولادیاری، فولادبانی، فولاداندیشی و فولادوندی نیازمندیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما برای پیشران بودن در مسیر سبزِ تعالی، به نوآوری مسئولانه نیازمندیم. ما برای خلق آینده‌ای بهتر هم‌قسم می‌شویم و به احترام آیندگانی که قرار است جای من و شما بنشینند و رفتار امروز ما را قضاوت کنند، روی پای خود می‌ایستیم، هم‌عهد، هم‌پیمان و هم‌قسم می‌شویم تا بر عهد خود برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی استوار بمانیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار