کد خبر: ۱۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف شناور صیادی متخلف و کشف بیش از ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبراه اروند خبر داد.
توقیف شناور صیادی با ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبراه اروند

به گزارش آرانیوز از اهواز، سردار لطفعلی پاکباز گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق فرآورده‌های نفتی، مرزبانان با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر آب‌های منطقه از تردد قایق‌های حامل سوخت قاچاق در آبراه اروند مطلع و بلافاصله اکیپ گشتی ناوگرو شناوری اقدام به گشت‌زنی کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: عوامل گشتی این یگان در حوالی منطقه اعلامی یک فروند لنج شناور صیادی که در حال خروج غیرقانونی از مرز آبی بود را مشاهده‌ و با رعایت اقدامات امنیتی آن را توقیف کردند.

سردار پاکباز گفت: در بازرسی از این شناور 32 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد و پنج قاچاقچی در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف هفت تن ماهی قاچاق

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین از کشف هفت تن ماهی قاچاق به ارزش 21 میلیارد ریال در آبراه اروند خبر داد.

وی افزود: دریابانان آبادان در راستای کنترل نوار مرزی و مبارزه با قاچاق و حفاظت از منابع آبزی، هنگام گشت‌زنی در آبراه بین المللی اروند به یک شناور صیادی که در حال خروج از آب‌های سرزمینی بود مظنون و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سردار پاکباز به دستگیری سه متهم در این رابط اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 21 میلیارد ریال برآورد کردند.

به گفته وی، متهمان با هدف فروش و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس، خارج از قوانین و مقررات شیلات صید کرده بودند.

به گزارش آرانیوز، اروند رودی پهناور در مرز ایران و عراق است که از پیوستن رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده‌ است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در 375 کیلومتری جنوب بغداد به هم می‌پیوندند. درازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس 190 کیلومتر است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار