کد خبر: ۱۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد اصلاح ۱۰ نقطه حادثه خیز در سال جاری برای استان در کشور مصوب شد و تاکنون ۶ مورد انجام شده و چهار نقطه نیز تا پایان سال اصلاح خواهد شد.
اصلاح چهار نقطه حادثه‌خیز تا پایان سال در خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، اسدالله جلال‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان افزود: در سال 1401 در خراسان جنوبی 69 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که از این تعداد اصلاح 10 نقطه برای استان در سطح کشور مصوب شد. 

وی از افزایش چهار برابری اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد و گفت: از مجموع 10 نقطه حادثه‌‌خیز مصوب تاکنون 6 مورد انجام شده و 4 نقطه هم تا پایان سال اصلاح خواهد شد. 

برگزاری آزمون جذب نیرو تا پایان سال

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از اجرای طرح شهید زین‌الدین در استان خبر داد و گفت: قرار است در راستای نیاز انسانی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها در قالب طرح شهید زین الدین نیرو جذب شود. 

ناصر ناصری افزود: بر مبنای طرح شهید زین الدین، سهمیه خراسان جنوبی 80 نفر با اولویت افراد بومی خواهد بود که از این تعداد 26 مورد سهمیه ایثارگران و معلولان است. 

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نیروهای جوان، مؤمن، انقلابی و تحول‌خواه در دستگاه‌های اجرایی استان به‌کارگیری می‌شوند، تصریح کرد: در مرحله درج آگهی هستیم و منابع تأمین شده است.

به گفته ناصری این آزمون جدای از آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌هاست و تلاش خواهد شد تا پایان امسال آزمون برگزار شود.

شناسایی و اولویت‌بندی مسائل 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال 1٤01 دستگاه‌های اجرایی استان گفت: چارچوب شاخص‌های عمومی دستگاه‌ها در سال جاری بر مبنای سه معیار رضایت‌مندی مردم، بهره وری و تعالی و عدالت است که بر اساس این سه محور، هشت معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی استخراج شده و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های 1401 و 1402 قرار گرفته است. 

جهانشاهی افزود: مدیریت بهره‌وری در سه گام شامل تعامل با دستگاه‌های اجرایی و شناخت مسئله، اولویت‌بندی حوزه‌های مختلف و مسئله‌شناسی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: از مسائل اولویت‌دار حوزه بهره‌وری در خراسان جنوبی، بهره‌وری پایین آب در بخش‌های اقتصادی استان، ایمنی پایین راه‌های استان (وجود نقاط حادثه‌خیز)، ناترازی برق در استان، عملکرد پایین محصولات استراتژیک کشاورزی استان (زرشک) و ظرفیت پایین استخراج و تولید زغالسنگ (طبس) است که پس از تصویب در شورای راهبردی کشور فصل الخطاب دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار