کد خبر: ۱۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مشاهده آفت قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع استان خبر داد.
شیوع آفت کرم برگ‌خوار در مزارع استان بوشهر

اکبر توکلی در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر،با تأکید بر توجه کشاورزان در زمینه خسارت کرم برگ‌خوار پاییزه به مزارع از مشاهده این آفت در مزارع استان خبر داد و اظهار داشت: کرم برگ‌خوار پاییزه آفت خطرناک و انگل‌هایی است که می‌تواند به 357 میزبان گیاهی از جمله ذرت، سورگوم، گوجه فرنگی و دیگر محصولات خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه کرم برگ‌خوار روزانه تا 100 کیلومتر پرواز و مناطق جدیدی را آلوده می‌کند گفت: مزارع ذرت شهرستان عسلویه نخستین منطقه مشاهده این آفت در استان بوشهر بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری میزان بارندگی کاهش یافته، شرایط دمایی مناسب فعالیت این آفت فراهم شده و احتمال ورود و ایجاد خسارت در مزارع گندم استان بوشهر بسیار زیاد است.

توکلی تأکید کرد: لاروهای آفت کرم برگ‌خوار قدرت تخریبی بالایی دارند و برای محصولات کشاورزی بسیار زیان‌بار و خسارت‌بار هستند.

وی به اقدامات انجام شده در مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان و بهره‌برداران، نصب تابلو آموزشی و اطلاعیه مربوطه، برگزاری مانور و پایش مستمر آفت از مهمترین فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ورود آفت، نبود دشمنان طبیعی مناسب، ناشناخته بودن بیولوژی آفت در منطقه و عدم آشنایی کشاورزان با خسارت کرم برگ‌خوار، احتمال طغیان آفت مذکور و ورود آن بسیار زیاد است، بنابراین پیگیری برای تأمین اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر انجام شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار