کد خبر: ۱۱۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل عمده گلخانه‌های استان تأمین گاز است، اگر این مشکل رفع شود تقریباً مشکل چندان دیگری وجود ندارد.
مهمترین مشکل گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری تأمین گاز است

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، حسین برزگر امروز در شورای اداری بخش بلداجی با اشاره به اینکه شهرستان بروجن، کم‌بارش‌ترین شهرستان استان است، اظهار داشت: بر این اساس لازم بود که تغییر رویه‌ای در حوزه کشاورزی مبتنی بر ظرفیت‌های شهرستان صورت گیرد که بر این اساس احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای و دام پیگیری شد.

وی با اشاره به ایجاد 90 هکتار گلخانه در شهرستان بروحن و 137 هکتار مجتمع دام، عنوان کرد: شهرستان بروجن توانمندی مناسبی در حوزه سردخانه‌ای و انبارها دارد که بر این اساس 11 سردخانه در این شهرستان ایجاد می‌شود که برای ذخیره‌سازی شهرستان و استان، ظرفیت خوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به احداث شهرک نهاده‌ها در شهرستان بروجن، اظهار کرد: بر این اساس هر آنچه که در حوزه کشاورزی استان لازم است در حوزه نهاده‌ها مثل بذر، کود، سم و همچنین ماشین‌آلات، در این شهرک تولید می‌شود. بهره‌برداری از نخستین کارخانه سموم گیاهی برای این منظور بود.

برزگر با اشاره به ضرورت بهره‌وری آب کشاورزی، بیان داشت: از 60 هزار هکتاری که در حوزه بهره‌وری آب در استان انجام شده ازجمله سامانه‌های نوین، 20 هزار هکتار آن در شهرستان بروجن است. 

وی افزود: شهرک گلخانه‌ای بلداجی که در سالیان گذشته شروع شده بود، زیرساخت‌های آن در دو سال گذشته تقریباً تکمیل شده است. این گلخانه‌ها ظرفیت خوبی در تولید گل شاخه بریده، تولید نهال و تولید توت فرنگی دارند که در سطح ملی مطرح است. تنها مشکل عمده گلخانه‌های شهرستان بروجن، تأمین گاز آن‌ها است، اگر گاز گلخانه‌ها تأمین شود، تقریباً مشکل آن چنانی دیگری وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود مجتمع دام سنگین در بلداجی، خاطرنشان کرد: مجتمع دام سبک بلداجی نیز پس از مکان‌یابی در این شهر تأسیس می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار