کد خبر: ۱۱۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی گفت: در مجموع برای این کنگره ۱۳ سیاست کلی تدوین شده که ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها باید این موارد را در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار دهند.
تدوین ۱۳ سیاست کلان برای برنامه‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، سردار علیرضا یوسفی ظهر امروز در جلسه شورای ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان را در سال 1404 با کمک دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم‌نهاد و مردم برگزار کنیم، اظهار داشت: باید تلاش شود با برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌ها اقدامات اجرایی کنگره که برخی زمان‌بر بوده انجام گیرد. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در جمع دست‌اندکاران کنگره ملی تهران مبنی بر اینکه «شما که این کار بزرگ را متکفل شده‌اید مؤظف باشید که این کار سبک و سطحی گرفته نشود و باید کامل و خوب انجام گیرد، آنچه را مربوط به شهیدان می‌شود بهترین‌ها را در نظر بگیرید، چون شهدا بهترین‌ها هستند»، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای برگزاری این گونه جلسات باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها پای کار باشند تا به بهترین نحو کارها انجام گیرد. 

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه در  سال 97 اولین کنگره ملی 2 هزار شهید استان برگزار شد، تصریح کرد: فضای استان در آن مقطع با کمک روح شهدا بسیار معنوی شد و برکات بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت. 

یوسفی به سیاست‌های کلان پیشنهاد شده برای دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: در مجموع 13 سیاست کلی تدوین شده که همه در ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها این موارد را در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها خود باید مدنظر قرار دهند. 

سردار محمدرضا مهدوی نیز در این جلسه اظهار داشت: کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی سال 1404 برگزار می‌شود و انعکاس بخشی از روحیه ایثار و جهاد شهدا از اهداف اصلی آن است. 

وی اقدامات محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی را از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا عنوان کرد و گفت: گستردش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین بخشی و همکاری همه دستگاه‌ها است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با اقدام و تلاش حداکثری بتوانیم بازتاب کنگره  را در سطح ملی مشاهده کنیم. 

در پایان جلسه شورای ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی میثاق‌نامه‌ای در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن کنگره ملی دو هزار شهید استان توسط نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان امضاء شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار