کد خبر: ۱۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی پنج و نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
‌نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است‌

به گزارش آرانیوز از بجنورد٬ محمود کریمی بیرانوند امروز در شورای اشتغال خراسان شمالی اظهار داشت: هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما مهم‌ترین اتفاق در حوزه بازار کار این است که همه مسئولان در حوزه اشتغال احساس تکلیف کرده و پاسخگو شده اند.

وی افزود:  توسعه فنی و حرفه ای افزایش کیفیت شغل را در پی خواهد داشت ضمن آن که به حوزه سیاست گذاری در رصد هم باید توجه بیشتری شود تا کیفیت رخ دهد. 

معاون وزیر کار خواستار توجه ویژه به حل بیکاری فارغ‌التحصیلان شد و گفت: دستگاه فرهنگی و آموزشی نقش خود را در حل بیکاری بیان کند چون گره کار در منابع نیست بلکه آموزش‌های فرهنگ کار و مهارت است.

کریمی با اشاره به اینکه 85 دستگاه در سامانه رصد به تکلیف تعهدات اشتغال خود عمل می‌کنند تصریح کرد:  در کنار این موضوعات بهبود فضای کلان، رشد اقتصادی در دو سال اخیر، بهبود فضای کسب و کار، تسهیل در صدور مجوزها، نظارت سختگیرانه در حوزه مشاغل، احیای واحد‌های نیمه فعال از مهم ترین عوامل رشد است.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار و بازار تولیدات  در دولت سیزدهم رونق گرفته است، افزود: در هیچ استانی به جز خراسان شمالی نگاه علمی به حوزه اشتغال را ندیدم. کمیت هدف اصلی نیست بلکه کیفیت هدف گذاری ماست که کاهش نرخ بیکاری نیز کیفیت محسوب می‌شود.

معاون وزیر کار با اشاره به آمار اشتغال در خراسان شمالی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی پنج و نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری است و نسبت اشتغال در این استان نیز از 42/8 درصد رسیده که از میانگین کشوری بالاتر گزارش شده است. در حوزه رصد اشتغال نیز خراسان شمالی 91 درصد پیشرفت داشته و خالص اشتغال ایجادی هم 73 درصد اعلام شده است. 

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین این استان 75 درصد از تعهدات اشتغال حوزه مشاغل خانگی را  نیز انجام داده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار