کد خبر: ۱۱۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به وجود ۱۰ میدان نفتی دریایی و ۱۰ میدان خشکی، تولید ۱۴ درصد نفت کشور در استان بوشهر گفت: این استان علاوه بر تولید ۷۴ درصد گاز، به قطب تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شده است.
بوشهر به قطب تولید و صادرات محصولات پتروشیمی کشور تبدیل شده است

به گزارش آرانیوز  از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تشریح وضعیت اقتصادی و اقلیمی استان بوشهر اظهار داشت: این استان با 23 هزار کیلومتر مربع در 10 شهرستان دارای 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌ فارس است.

وی، همسایگی استان بوشهر با 5 کشور حوزه خلیج‌فارس را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و افزود: نرخ تورم در استان بوشهر 41.3 درصد رتبه سوم کشوری و در کنترل تورم این استان جز سه استان برتر معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از رتبه سومی تولید ناخالص داخلی استان بوشهر در کشور خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در سرانه درآمد کشور رتبه نخست دارد و از 7 صنعت ملی نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، سیمان، شناورسازی، تجهیزات، تأسیسات دریایی، ساخت سکو و عرصه محصولات شیلات برخوردار است.

باستین، رتبه نخست استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و بیان کرد: بوشهر رتبه سوم سطح زیر کشت و تولید خرما و جایگاه نخست در صادرات و رتبه سوم در واردات کالا در کشور است.

وی با تشریح سیمای استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: 10 میدان نفتی دریایی و 10 میدان خشکی، تولید 14 درصد نفت کشور از ظرفیت‌های استان بوشهر است. این استان علاوه بر تولید 74 درصد گاز قطب به تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شده است.

باستین با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادات خود برای حل مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: استاندار بوشهر در کمیسیون‌های مشترک با کشورهای همسایه در راستای توسعه مبادلات اقتصادی بر اساس توانمندی‌ها به‌عنوان عضو ثابت تعیین شود.

وی تعیین بوشهر به‌عنوان استان معین تجاری با کشورهای عربستان و بحرین با توجه به نزدیکترین استان با این کشورها، را از دیگر پیشنهادات دانست و تصریح کرد: ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کنگان - دمام به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان یک ضرورت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تسریع در واگذاری زمین برای ایجاد مرکز توسعه تجارت ایران در قطر با مسئولیت استان بوشهر را از دیگر پیشنهادات اعلام کرد و افزود: استان بوشهر آمادگی لازم برای در واگذاری زمین مورد نیاز قطری‌ها در بوشهر دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار