کد خبر: ۱۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» امروز با حضور علمای شیعه و سنی در جامعه المصطفی گرگان آغاز شد.
آغاز نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در گلستان

به گزارش آرانیوز از گرگان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم رئیس مرکز اسلامی گلستان صبح امروز در همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی اظهار داشت: مهمترین هدف این همایش تحقق بخشیدن منویات رهبر فرزانه انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی است و رکن اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی  وحدت امت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه این همایش ملی امروز سه شنبه و چهارشنبه در گرگان برگزار می شود تاکید کرد: اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع در گرگان آغاز شد.

دیلم با بیان به اهداف این همایش ملی تصریح کرد: مهمترین هدف این همایش تحقق بخشیدن منویات رهبر فرزانه انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی  و رکن اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی  وحدت امت اسلام است.

وی تاکید کرد: لازم است مباحثی را مطرح کنیم تا با وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی دست یابیم واین همایش ملی  با عنوان نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی به دنبال تقویت گفتمان تمدن اسلامی بین علما و اندیشمندان اسلامی و تعامل علمی بین علمای اهل سنت و شیعه است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری سه کمیسیون کلام، فقه و زنان در این همایش ملی، افزود: در کمیسیون کلام، شبهات خدا ناباوران مطرح می شود و همچنین در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح و بررسی می شود.

وی  با بیان اینکه در کمیسیون بانوان نیز زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: نخستین همایش ملی نقش تقریب مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در سالن همایش جامعه المصطفی در حال برگزاری است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها