کد خبر: ۱۰۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
بزرگترین مانور امداد و نجات زلزله کشور برای ایجاد آمادگی برای امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری ۱۰ هزار نفری در کلانشهر تبریز برگزار می شود.

برگزاری بزرگترین مانور زلزله کشور در تبریز/ رکورد اسکان جمعیت شهری شکسته می شود

به گزارش آرانیوز از تبریز، هدف از این مانور، افزایش توانمندی و ارتقاء سطح هم افزایی های بین دستگاهی و ایجاد آمادگی برای امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری در مواقع بروز بحران و زلزله است.

برگزاری مانور امداد و نجات زلزله و اسکان و درمان اضطراری ۱۰هزار نفری، به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری تبریز، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و سایر دستگاههای امدادرسان و خدمات رسان و نیز نیروهای نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

در این مانور، ۱۰هزار نفر از شهروندان به صورت فرضی، بر اثر یک زلزله 7.6 ریشتری، نیازمند اسکان و درمان اضطراری شده و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، وظیفه دارند که این افراد را اسکان داده و به آنها خدمات لازم را ارائه دهند.

جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان شرقی در سال های اخیر علاوه بر تجربه حضور در زلزله خوی و ترکیه، با برگزاری مانور های مختلف از جمله مانور اسکان 1000 نفری، آمادگی و تجربه بالایی برای امداد و اسکان در مواقع بحرانی کسب کرده است.

بر این اساس، مانور اسکان و درمان اضطراری ۱۰ هزار نفری کلانشهر تبریز از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز ۱۸ دیماه جاری در ۱۱ نقطه از کلانشهر تبریز برگزار می‌شود.

این مانور بزرگترین مانور زلزله اسکان و درمان اضطراری کشور بوده و علاوه بر افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی، با هدف افزایش آگاهی و آمادگی شهروندان برای مقابله با حوادث طبیعی برگزار می‌شود.

در این مانور، مراحل مختلف اسکان و درمان اضطراری در شرایط وقوع زلزله به صورت عملی اجرا خواهد شد.

 

برچسب ها: هلال احمر ، زلزله
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار