کد خبر: ۱۰۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: نمایشگاه آثار کارتونیست‌های بین‌المللی با موضوع «بیمارستان منطقه جنگی نیست» از آثار هنرمندان خراسان شمالی در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران برپا شد.
نمایشگاه کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست» برپا شد

به گزارش آرانیوز از بجنورد٬ اکرم صدیقی کلاته، اظهار داشت: بر اساس ماده 19 کنوانسیون ژنو بخش‌های پزشکی اعم از بیمارستان یا واحد خدمات درمانی سیار تحت هیچ شرایطی نباید مورد حمله قرار گیرند و جز مناطق امن محسوب می‌شوند، اما از آنجایی که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و انسانی پایبند نیست دست به تخریب گسترده مراکز درمانی زد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: پس از انفجار بیمارستان المعمدانی غزه و تکرار این حادثه هولناک در تخریب مراکز غیرنظامی و درمانی و با عنایت به ظرفیت کارتون در حوزه هنری خراسان شمالی اقدام به ارتباط و دریافت آثار هنرمندان بین‌المللی درباره این واقعه تلخ کردیم.

وی در ادامه افزود: هنرمندان بار دیگر از این زبان مشترک برای نشان دادن بی‌عدالتی و نمایش رنج همنوعان خود بهره بردند و 48 اثر از 33 هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست، از 22 کشور، در واکنش به این عمل غیرانسانی و شنیع رژیم صهیونیستی و به نشانه اعتراض کشتار مردم غزه، دست به خلق اثر زدند.

صدیقی تصریح کرد: در چند روز اخیر نمایشگاه کارتون با عنوان «بیمارستان منطقه جنگی نیست» به همت حوزه هنری خراسان شمالی، معاونت فرهنگی مترو تهران و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ایستگاه مترو ارم سبز تهران برگزار شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: رونمایی کتاب «بیمارستان منطقه جنگی نیست» نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار