کد خبر: ۱۰۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
استاندار خراسان رضوی گفت: بهداشت و درمان از اولویت‌های راهبردی برنامه‌های خراسان رضوی است و اعتبارات ملی در این زمینه باید به طور کامل جذب و هزینه شود.
بهداشت و درمان از اولویت‌های راهبردی برنامه‌های خراسان رضوی است

به گزارش آرانیوز از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری صبح امروز با حضور در ساختمان قریشی در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور یافت و گزارشات و مسائل مطرح شده توسط رئیس دانشگاه و مدیران را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان، هم هدف و هم زمینه‌ساز اهداف کلان نظام و دولت است، خطاب به مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: گزارش‌ها و برنامه‌های شما پیش‌برنده و مطلوب است و ما برای حمایت و پیگیری آن آمادگی کامل داریم.

استاندار خراسان رضوی، افزود: نیازهای ضروری را به صورت مکتوب اعلام کنید تا در صورت نتیجه ندادن پیگیری‌های شما در سطح ملی، ما حمایت‌های لازم را انجام دهیم و در تعامل با مسئولین کشور بتوانیم برنامه‌های استانی شما را به اهداف مشخص شده برسانیم.

نظری حضور در جمع رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی را نشان دهنده میزان اهمیت و حساسیت مجموعه استان به این امر حیاتی دانست و گفت: تلاش ما صرفاً برای حفظ وضع موجود نیست، بلکه به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها نیز هستیم، تا زمینه جهش در این حوزه فراهم شود.

وی مولدسازی را یکی از منابع مهم و زودبازده تامین منابع مالی مورد نیاز دانشگاه عنوان و اضافه کرد: برنامه زائر درمانی و گردشگری سلامت نیز منابع قابل اعتنایی را برای پیشبرد برنامه‌هایتان در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد و آن را توسعه دهید و نیازهای این برنامه را به استانداری اعلام کنید. 

استاندار خراسان رضوی بر آموزش به عنوان یک ضرورت مهم تاکید کرد و افزود: توسعه این بخش می‌تواند منابعی را در اختیار دانشگاه قرار دهد.

در این نشست، محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با قدردانی از حضور استاندار در جمع مدیران این دانشگاه، طرح‌ها، برنامه‌ها و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در استان را تبیین و تشریح کرد. 

در این جلسه همچنین معاونین تخصصی رئیس دانشگاه، برنامه‌ها و مسائل حوزه‌های آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و منابع انسانی را بیان کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها