کد خبر: ۱۰۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه امام راحل احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود، گفت: امام آمد و هویت زن را به معنای واقعی بازگرداند که شاهد آن بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان به آن معترفند.
رئیس بسیج جامعه زنان: امام راحل احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود

به گزارش آرانیوز از مشهد، مینو اصلانی امروز در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار خراسان رضوی با بیان اینکه زن معمای ناگشوده ذهن بشری و آئینه تمام نمای عزت والا و اقتدار در تمام کائنات هستی است اظهارداشت: به خودمان می‌بالیم در دوره ای زندگی می‌کنیم که این شناخت نسبت به جایگاه و شأنیت زن ایجاد شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه امام راحل احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود عنوان کرد: این احیاگری‌ نه فقط برای زن مسلمان بلکه در دوره ای که می‌رفت زن در چرخه مادی‌گری و لذت و سودجویی از دست برود، امام آمد و هویت زن را به معنای واقعی بازگرداند که شاهد آن بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان به آن معترفند.

به گفته وی، این هویت دهی سبب شد تا زنان جهان تامل کنند که در چه وضعیتی بوده و چه رسالتی دارند و آیا تنها ابزاری برای سودجویی بیشتر آفریده شده اند یا خیر؟

اصلانی تصریح کرد: شأنیت تاریخ ساز بودن و تمدن ساز بودن زن پیامی بود که انقلاب اسلامی ما به جهان صادر کرد که بر مبنای آن آزاداندیشانی چون ویلیام گاردنر در کتاب خود به آن اشاره دارد که مفاهیم تبیین شده فرهنگ منحط غرب با خدشه دار کردن هویت زن، هویت خانواده را نشانه گرفت.

وی ادامه داد: فرهنگ غربی بنا داشت هویت خانواده را از جامعه اسلامی جدا کند اما ایستادگی و مقاومت زن مسلمان را از بین ببرد اما ایستادگی و مقاومت زن مسلمان نشان داد که می‌توان عفیف و تأثیرگذار بود.

به تاکید رئیس حوزه زنان در اندیشکده دفاع ملی، زن مسلمان توانسته این شجاعت را به جهان عرضه کند که می‌تواند به ابزارگونه تلقی کردن این هویت اعتراض کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: امروز، اسوه این ایستادگی را در مقاومت زنان غزه شاهدیم که به تنهایی جور بیداری چند میلیارد آدم را در جهان به دوش می‌کشند.

اصلانی خاطرنشان کرد: این بیداری ناشی از حضور زنانی است که در این چهار دهه افتخار در همه عرصه‌ها علیرغم تمام مشکلات، با حفظ حرمت‌ها ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ما در جهانی که هستیم رسالتی جهانی داریم، گفت: تأثیرگذاری ما فقط در داخل مرزهای جغرافیایی مطرح نیست بلکه باید این راه را ادامه دهیم و بتوانیم برای همه زنان جهان با حفظ سنگر عفاف و حجاب، سرلوحه باشیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تأکید بر اینکه گفتمان محوری رسالت اصلی ما در حوزه خانواده است، عنوان کرد: در خانواده اهل‌بیت (ع) نیز تاریخ سازی از طریق خانواده رقم خورده و در فرهنگ عاشورا هم پایداری از جایگاه خانواده محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده عزلت پذیر نیست متذکر شد: خانواده تمدن ساز است لذا باید گفتمان خانواده محوری حکمران شود که در این راه ممکن است سختی هایی را متحمل شویم اما تقویت این گفتمان مسئولیتی است که شهدا بر گردن ما گذاشته اند که حاج قاسم نیز بر آن تاکید داشت‌.

 اصلانی بر تأثیرگذاری زنان در همه عرصه ها صحه گذاشت و گفت: اگر ما ظرفیت وجودی مان را تقویت کنیم می‌توانیم در عالم تأثیرگذار باشیم .

به اذعان رئیس بسیج جامعه زنان کشور ، دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و می‌خواهد بهترین گفتمان را برگزیند چرا که از گفتمان‌های مادی و فمنیستی و لیبرالی خسته شده، و این تنها گفتمان انقلاب اسلامی است به شرطی که زنان در این سیر پیشگام شوند.

اصلانی خاطرنشان کرد: زنان هیچ گاه بی دغدغه نیستند و آرمان‌های بلند هدایت شده را بر عهده دارند که هدایت‌گران جامعه هستند و نوید بخش هدایت انسان با تاسی از حضرت زهرا (س) هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها