کد خبر: ۱۰۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
فرماندار دیر از اجرایی شدن طرح شیرین‌سازی آب دریا با ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب برای تأمین آب شرب در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان در حال اجراست.
سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیاردی برای شیرین‌سازی آب دریا در شهرستان دیر

یونس باربرز در گفت‌وگو با آرانیوز در بندر دیر با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان تأمین آب شرب پایدار است اظهار داشت: شهرستان دیر در حاشیه خلیج‌فارس از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی مهمی برخوردار است که تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار دیر از صدور مجوز احداث آب‌شیرین‌کن در بندر دیر خبر داد و اضافه کرد: مجوز احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 3 هزار و 750 متر مکعب در شهرستان دیر صادر و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح می‌تواند بخشی از کمبود آب شرب شهرستان دیر را برطرف کند، افزود: طرح شیرین‌سازی آب دریا در شهرستان دیر با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری 180 میلیارد تومان در حال اجراست و براساس وعده سرمایه‌گذار، شهریور ماه 1403 آب‌شیرین‌کن یاد شده وارد مدار تولید می‌شود.

یونس باربرز تنش آبی شهرستان دیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: طرح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 3 هزار و 750 مترمکعب برای جبران کمبود آب شهرستان دیر کافی نیست چراکه این شهرستان بعد از جم دارای تنش آبی است.

وی گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن دیر تا میزان تولید 10 هزار متر مکعب قابل توسعه است و می‌تواند آب این شهرستان را کامل تأمین کند.

فرماندار دیر اظهار داشت: این شهرستان روزانه 24 هزار متر مکعب آب شرب نیاز دارد که بخش از آن از طریق چاه‌ها و بخشی دیگر از طریق خط آبرسانی کوثر تأمین می‌شود که با تکمیل و راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن بخشی از مشکلات و کمبود آب شرب این شهرستان جبران می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار