کد خبر: ۱۰۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
با حضور وزیر دادگستری و معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، ساختمان جدید دادگستری کیش با عملیات اجرایی و اعتبار اهدایی سازمان منطقه آزاد کیش احداث و به بهره برداری رسید

افتتاح ساختمان جدید دادگستری، هدیه سازمان منطقه آزاد کیش به کیشوندان/تقدیر امام جمعه کیش از اقدامات عمرانی و رفاهی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه قضایی/وزیر دادگستری: جلوگیری از خروج ارز، دستاورد جزیره‌ی زیبای کیش است

به گزارش آرانیوز، در مراسمی با حضور امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی و محلی، ساختمان‌ جدید دادگستری کیش گشایش یافت.

این ساختمان با سازه بتنی و زیر بنای 3600 متر مربع در سه طبقه ساخته شده و دارای 70 اتاق و مجهز به آسانسور، شبکه اطفاء حریق و دوربین مدار بسته است که با هزینه 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد کیش به کیشوندان هدیه شده است.

پروژه تهیه مصالح و اجرای عملیات احداث ساختمان دادگستری کیش در دی 1398 توسط سازمان منطقه آزاد کیش آغاز و تکمیل 60 درصد پروژه در دولت سیزدهم محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش که با حضور امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی و محلی، پنج شنبه هفتم دی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ اقدامات حمایتی سازمان را در راستای ارائه خدمات مناسب و شایسته به کیشوندان و گردشگران عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با بیان این که قضاوت در اسلام مسئله بسیار مهم و خطیری است و جایگاه با اهمیت، اساسی و والایی دارد؛ گفت: قضاوت تعیین کننده سعادت مردم و سلامت جامعه است و دادگستری حافظ آبرو و حیثیت مردم می باشد.

وی ادامه داد: اجرای حدود الهی، عدالت و ایجاد امنیت اجتماعی و دفاع از حقوق عامه توسط قوه قضاییه پیگیری می شود از اینرو افراد متعهد به اسلام، مستعد، با شهامت و توانمند در قوه قضاییه مشغول به کار هستند تا بتوانند از این امر مهم صیانت کنند.

امام جمعه کیش تاکید کرد: افرادی که امر قضاوت را بر عهده دارند در واقع ادامه دهندگان همان قضاوت هایی هستند که از امام قضاوت، عدالت ،کرامت و فضیلت امیر المومنین( ع) نقل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بی‌نیاز، جایگاه قوه قضاییه را جایگاه اساسی در جامعه اسلامی و ایمانی عنوان و از اقدامات این قوه تقدیر کرد و گفت: قوه قضاییه موفق، باعث اجرای عدالت، احیا حقوق عامه مردم، احساس آرامش وامنیت، کاهش نگرانی ها و دلهره ها در جامعه و هراس مجرمان از اجرای عدالت می شود.

وی با اشاره به حجم، اهمیت و حساسیت پرونده ها و سطح و مبلغ ریالی پرونده ها درکیش خواستار اختصاص ساختار و جایگاه ویژه برای دادسرا و دادگستری کیش شد و افزود: با توجه به هزینه های بالای زندگی در کیش و حساسیت کار قضات در این منطقه، خواهان در نظر گرفتن ضریب حقوقی برای آنان هستیم تا مسوولیت ها و وظایف خود را در راستای تسریع و تسهیل کار مردم انجام دهند.

امین حسین رحیمی که به منظور گشایش ساختمان جدید دادگستری به کیش سفر کرده است در آیین بهره برداری این ساختمان؛ بر اجرای کامل قوانین مناطق آزاد تاکید کرد.

رحیمی با بیان این که جلوگیری از خروج ارز دستاورد مهم منطقه نمونه گردشگری کیش است؛ جزیره کیش جایگزین مناسبی برای سفر های خارجی هموطنانمان است که می توانند از نعمت های خدادادی، زیرساخت های مناسب گردشگری، آب و هوای مناسب و نظم و انضباط حاکم بر این جزیره نهایت لذت را ببرند.

وی با بیان این که جزیره کیش در حوزه گردشگری نقش فعالی را ایفا کرده است خواستار توسعه گردشگری بیش از پیش این منطقه شد.

وزیر دادگستری ادامه داد: مناطق آزاد برای توسعه اقتصادی کشور تاسیس شده اند و همه ارکان و حوزه‌ها برای اجرای دقیق قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد باید با دقت نظر بیشتری تصمیم گیری کنند که به نظر می رسد تا کنون در این زمینه دقت کافی وجود نداشته است.

رحیمی با بیان این که به دلیل جایگاه خاص منطقه آزاد کیش، اختیارات و ساختار شهرستان برای دادگستری کیش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با توجه به حضور سرمایه گذاران و سرمایه گذاری های ویژه، مسائل متعدد ساکنان و گردشگران و حضور اتباع خارجی در کیش، باید زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای وظایف قوه قضاییه در نظر گرفته شود که بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری یکی از آن موارد است.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها از جمله دستگاه قضایی برای انجام وظایف و ماموریت های خود نیازمند هموار سازی قوانین و مقررات و تامین امکانات و تجهیزات هستند که اراده دولت در برنامه هفتم توسعه بر اجرای این مهم است.

وزیر دادگستری، تامین منابع انسانی قوه قضاییه را امری مهم برای تامین امنیت گسترده قضایی در کشور برشمرد و گفت: آسایش و تامین امنیت روانی مردم یکی از دستاورد‌های مهم دستگاه قضا است که برای تحقق بیش از پیش آن همواره برنامه ریزی و تلاش می‌شود.

رحیمی با گرامیداشت یاد قاسم سلیمانی و همرزمش سردار رضی خاطر نشان کرد: امنیت و آسایشی که درکشور شاهد هستیم؛ مدیون شهدا، جانبازان و رزمندگان است و قدردان ایثار و فداکاری آنان هستیم.

وی، همبستگی، همدلی و اتحاد ساکنان اهل تشیع و اهل تسنن و تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف را در کیش مطلوب و شایسته دانست و از سازمان منطقه آزاد کیش بواسطه ساخت ساختمان جدید دادگستری کیش تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش ساختمان جدید دادگستری کیش با سازه بتنی و زیر بنای 3600 متر مربع در سه طبقه ساخته شده و دارای 70 اتاق و مجهز به آسانسور، شبکه اطفاء حریق و دوربین مدار بسته است که با هزینه 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد کیش به کیشوندان هدیه شده است.

پروژه تهیه مصالح و اجرای عملیات احداث ساختمان دادگستری کیش در دی 1398 توسط سازمان منطقه آزاد کیش آغاز و تکمیل 60 درصد پروژه در دولت سیزدهم محقق شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار