کد خبر: ۱۰۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خواستار تسهیلگری در صدور مجوز مراکز بهداشتی درمانی شد و گفت: صدور مجوز مسئله مهمی است و باید در این بخش تسهیل گر باشیم و با حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت معرفی ظرفیت‌های درمانی کشور حرکت کنیم.
معاون وزیر میراث: تمامی استان‌ها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند

به گزارش آرانیوز از قم، علی‌اصغر شالبافیان شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نشست تخصصی « گردشگری سلامت» با محوریت سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز که در سالن امام علی (ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، به سیاست دولت سیزدهم، در تقویت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در این دولت هیچ سفیری به محل خدمت خود اعزام نمی‌شود مگر آموزش‌های لازم در حوزه گردشگری را دیده باشد. 

وی با اشاره به رفع مشکلات روادید گفت: امروز صدور روادید فرودگاهی و حذف لیبل از پاسپورت توانسته در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند و به نفع گردشگری سلامت استفاده خواهد شد. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سازمان توسعه و تجارت نیز می‌تواند با تعریف مشوق‌های مشخص برای بخش گردشگری سلامت در رونق و ارتقاء این صنعت کمک کرده و  در کنار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گام‌های بزرگی را در این حوزه بردارد. 

شالبافیان اهداف این نشست تخصصی را در راستای تحقق دو سیاست کلی وزارت گردشگری دانست و گفت: این نشست جلوه‌گر دو سیاست در وزارت گردشگری است، نخست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای که تکمیل‌کننده گردشگری عام در کشور است و سیاست دوم ایجاد همکاری‌های بخشی است که وزارتخانه این دو سیاست را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: همه استان‌ها در حوزه گردشگری سلامت باید فعال شوند و البته شاهد هم‌افزایی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستم؛ اما کافی نیست و باید این اقدام به‌صورت جدی و به شکل تخصصی دنبال شده و پیگیری شود. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه به تولید محتوا، اطلاع‌رسانی را در این بخش مهم و ضروری خواند و گفت: بخش گردشگری سلامت بیش از بخش‌های دیگر گردشگری نیازمند معرفی بوده و باید با بازار هدف خود ارتباط برقرار کند، شرکت در نمایشگاه‌های سالانه می‌تواند امکان معرفی را برای این حوزه فراهم کند. 

شالبافیان ادامه داد: باید نمایشگاه‌های گردشگری سلامت در تمام استان‌ها به‌صورت تخصصی برگزار شود و در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌صورت جدی شرکت کرده و از این فرصت نیز استفاده کنند. 

وی خواستار تسهیل‌گری در صدور مجوز در بخش سلامت شد و بیان کرد: صدور مجوز مسئله مهمی است و باید در این بخش تسهیل‌گر باشیم تا تمام مراکز درمانی به سمت گرفتن مجوز رفته و تشویق شوند وارد سیستم قانونی شوند و سختگیری‌های بی‌مورد در صدور مجوز باید کم شود. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه ظرفیت‌های برنامه هفتم را نیز مورد توجه قرارداد و افزود: امکان صدور مجوز مجموعه‌های مختلف در مجتمع‌های گردشگری و امکان فروش و پیش‌فروش تأسیسات گردشگری می‌تواند در این بخش مؤثر واقع شود و در ساخت دهکده‌های سلامت کمک کند که تحقق آن نیاز به پیگیری جدی  شما دارد. 

شالبافیان در پایان خواستار برگزاری این نشست تخصصی در سایر استان‌ها شد و خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌ها در استان‌های مختلف می‌تواند در رفع موانع در سطح کلان کمک زیادی کرده و با یک برنامه‌ریزی دقیق به امیدآفرینی در کشور ختم شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار