کد خبر: ۱۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس حجم ابلاغی ۳ هزار و ۸۰۰ سوادآموز در کلاس‌های دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال جذب می‌شوند، گفت: ۱۰۶ هزار دانش‌ آموز خراسان جنوبی از شیر رایگان بهره‌مند شدند.
۱۰۶ هزار دانش‌‌آموز خراسان جنوبی از شیر رایگان بهره‌مند شدند

به گزارش آرانیوز از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سایه تلاش حوزه معاونت سوادآموزی، آموزش‌دهندگان و استقبال سوادآموزان، نرخ باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال به 98 درصد رسیده است.

وی از جذب 100 درصدی سوادآموزان اتباع بیگانه در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از آنجایی که یکی از عوامل بروز جرم در جامعه بی‌سوادی و عدم آگاهی  افراد کم سواد است، طرح جذب سوادآموزان در ندامتگاه‌های استان اجرایی شده و جذب 100 درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی شاخص‌های 22گانه سوادآموزی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌هایی نظیر طرح خودآموز، طرح توسعه سواد زنان روستایی و طرح مرکز یادگیری محلی مشارکتی، در  حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گفته موسوی‌نژاد در ایام سالگرد شهادت مظلومانه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی در بین سوادآموزان استان اولین سوگواره استانی «سخن سوادآموزان با حاج قاسم» در 5 گروه و در قالب فایل ویدئویی، دل‌نوشته و شعر برگزار می‌شود که به منتخبین سفر زیارتی و اسکان رایگان به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

106 هزار دانش‌ آموز خراسان جنوبی از شیر رایگان بهره‌مند شدند

موسوی‌نژاد در بخشی دیگر از این نشست گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون 106 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس دولتی استان از شیر استریلیزه رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون 6 نوبت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان توزیع شده و تا پایان سال تحصیلی به 53 نوبت در مدارس دوره‌های اول و دوم ابتدایی می‌رسد. برای توزیع 53 نوبت شیر رایگان اعتباری بیش از 310 میلیارد و 160 میلیون ریال مورد نیاز بوده و این اقدام تصویب مجلس شورای اسلامی و از تلاش‌های دولت سیزدهم است که پس از وقفه 6 ساله از سرگرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یکی از اهداف مهم توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی را تمرکز بر سلامت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: توزیع شیر از این پس هفته‌ای 2 روز در مدارس ابتدایی دولتی اجرا خواهد شد. امسال 348 مدرسه خراسان جنوبی در دوره‌های اول و دوم ابتدایی میزبان جمعیتی بین 15 تا 90 هزار دانش‌آموز هستند و 390 مدرسه ابتدایی استان با سه هزار و 181 کلاس درس نیز بیش از 90 هزار دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار