کد خبر: ۱۰۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
عضو شورای عالی استان‌ها گفت: بزرگترین مشکل مردم در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ خصوصاً بخش‌های بازفت و صمصامی مدارس تخریبی و کمبود فضای آموزشی است.
بزرگترین مشکل مردم کوهرنگ مدارس تخریبی و کمبود فضای آموزشی است

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، جعفر عسگری  در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بزرگترین مشکلات مردم در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ خصوصا بخش های بازفت و صمصامی مدارس تخریبی و کمبود فضای آموزشی است.

وی افزود: سرویس بهداشتی مدارس شهرستان کوهرنگ از وضعیت اسف‌باری برخوردار است.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: اخیراً تصادف دانش آموزانی که برای تحصیل از روستای گزستان به روستای مورز از توابع بخش بازفت با نیسان بودند را شاهد بودیم که دو دانش‌آموز مشکل‌شان هنوز مرتفع نشده و باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان سخنانش بیان کرد: لازم است مدارس نیمه‌کاره استان خصوصاً سه مدرسه نیمه کاره در شهرستان کوهرنگ تکمیل شوند.

کمبود فضای ورزشی در شهرستان «بن» رفع شود

محمود بهارلویی در این جلسه  اظهار داشت: ارائه تسهیلات کم‌بهره و حمایت از افراد مستمند و ضعیف شهرستان بن و بخش شیدا مورد تقاضاست.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به خانوده‌های کم‌بضاعت و رفع مشکلات اقتصادی مردم، تصریح کرد: تأمین جهیزیه نوعروسان و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست از ضروریات است.

بهارلویی تأکید کرد: پیگیری اجرای مشاغل خرد مانند تولید فیلتر ماشین و گونی‌بافی، کشت گیاهان دارویی و کمک مالی از طریق وام کم‌بهره و وام بلاعوض برای اجرای طرح‌های طوبی و احداث گلخانه در شهرستان بن با توجه به نزدیکی به رودخانه زاینده‌رود منجر به رونق اشتغال‌زایی و رفع مشکلات معیشتی جوانان این شهرستان می‌شود.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه خدمات به خانواده چندقلوهای تازه متولد شده، احداث بیمارستان در شهرستان بن، تکمیل حسینیه بخش شیدا و توجه به محرومیت‌زدایی مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.

بهارلویی با اشاره به نبود اماکن ورزشی و بیکاری جوانان تأکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و مهاجرت جوانان ، نبود شغل و اماکن رفاهی و تفریحی برای جوانان است که استان چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان بن و  بخش شیدا با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

ضرورت  حمایت از طرح‌ها در زمینه کشت گیاهان داروئی شهرستان فلارد

محمد قنبری نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه به اشتغال‌زایی جوانان تصریح کرد: کمک به ایجاد گلخانه‌ها و اشتغال خرد روستایی و همچنین مساعدت به بخش کشاورزی و دامپروری منجر به مهاجرت معکوس و ماندگار جوانان در روستاها و شهرهای کوچک می‌شود.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: تجهیز بیمارستان فلارد و مساعدت به دانش آموزان نیازمند شهرستان فلارد از ضروریات است.

قنبری موضوع مساعدت به  خیریه آبشار عاطفه‌ها در شهرستان فلارد  را مطرح و خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی و اجناس جهت ایتام و نیازمندان و تأمین جهیزیه نیازمندان با همکاری موسسات خیریه مورد تقاضاست.

وی با اشاره به وجود مناطق محروم در شهرستان فلارد، تاکید کرد: کمک در ساخت مدارس فرسوده شهرستان فلارد، ساخت و تجهیز زمین ورزشی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه با سود کم به کشاورزان خرد و دیم‌کاران فلارد باید در دستور کار قرار گیرد.

قنبری با اشاره به فراوانی زمین‌های دیم در شهرستان فلارد و عدم تمکن مالی اهالی جهت اجرای طرح‌ها، افزود: برنامه‌ریزی و حمایت از طرح‌ها در زمینه کشت گیاهان داروئی در شهرستان فلارد منجر به ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.   

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین، جداسازی اعتبارات شهرستان فلارد و لردگان و احداث چمن مصنوعی در شهرستان فلارد را مطرح کرد.

چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی و دامپروری را دارد

محمدیعقوب باقری در این جلسه اظهار کرد: برخی مسائل در استان باید بصورت کلان دیده شوند و مشکلات جزء از جمله ساخت مدرسه باید نیازسنجی و توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

وی گفت: برای اشتغال و توسعه پایدار ظرفیت عظیمی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما با نگاه محرومیت به استان نگریستن کار درستی نیست چرا که ما می‌توانیم به یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری در کشور تبدیل شویم .

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  در راستای رفع مشکل بیکاری استان چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: اخیراً شاهد حضور گسترده اتباع خارجی در برخی شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری هستیم و همین موضوع اشتغال جوانان ما را در معرض خطر قرار داده است.

 باقری با اشاره به لزوم ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: با استفاده از خدمات بنیادهای علوی و برکت می‌توان اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه در استان را شاهد باشیم.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار