کد خبر: ۱۰۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۹۶۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی با روکش آسفالت حفاظتی تقویت شده است، گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده که از این میزان تاکنون در ۴ نقطه رفع خطر شده است.
۶۵ نقطه پرخطر و حادثه‌خیز هنوز در راه‌های خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش آرانیوز از بیرجند، اسداله جلال زاده صبح امروز، در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، با تاکید بر مرمت و لکه‌گیری در راه‌های مواصلاتی استان در راستای ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی اظهار داشت: طراحی، ساخت، جانمایی و نصب تابلو در 910 مترمربع از محورهای استان انجام شد. همچنین 3 هزار و 340 کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری به صورت مستمر انجام می‌شود. 

ایجاد راه آسفالت برای 18 روستا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: 140 کیلومتر شیب شیروانی، 12 کیلومتر نیوجرسی مفصلی و  3 کیلومتر تکمیل روشنایی انجام شده است. روشنایی نقطه‌ای در 7 نقطه و بیش از 10 کیلومتر روشنایی در دست انجام است.

جلال‌زاده گفت: تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز طی مدت یکسال در حوزه احداث، تعمیرات و تعریض ابنیه فنی راه‌ها انجام شده است. در این بازه  15 دستگاه پل احداث و 142 دستگاه تعمیر شده است.

وی یادآور شد: تعریض ابنیه راه‌ها در حوزه حمل و نقل کالا نیز در حال حاضر 80 شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا 3  نماینده و بیش از 10 هزار و 511  نفر راننده در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل مسافری نیز 815 دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و یک هزار و 473 نفر رانندگان مسافری  فعالیت دارند که در زمینه جابه‌جایی مسافر نیز بالغ بر 2 میلیون و 65 هزار مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند.

به گفته وی در حوزه راه روستایی در خراسان جنوبی، 18 روستا با 877 خانوار و به طول 76 کیلومتر با اعتبار هزینه شده 2 هزار و 142 میلیارد ریال از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند. 

شناسایی 69 نقطه حادثه‌خیز در خراسان جنوبی 

جلال‌زاده با اشاره به  شناسایی 69 نقطه حادثه‌خیز در استان  ادامه داد: از این میزان در کمیسیون ملی، رسیدگی به 10 نقطه مصوب شده که در 4 نقطه تاکنون رفع خطر شده است. 

وی در زمینه سامانه ترددشمار و دوربین‌های نظارتی در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه 80 دستگاه ترددشمار و 63 دستگاه ثبت تخلف سرعت وجود دارد، ادامه داد: 31 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 5 دستگاه  vms و یک دستگاه wim در استان فعال است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  با بیان اینکه در حال حاضر 36 باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت و 19 باب مجتمع خدماتی‌رفاهی بین‌راهی در حال ساخت است، ادامه داد: 250 نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر هستند. در این زمینه 185 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و 20 هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است. 

جلال‌زاده با اشاره به اینکه رانندگان و راهداری زیرساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، ادامه داد: تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شده است.  

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار