کد خبر: ۱۰۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
معاون استانداری قزوین، گفت: یکی از نکات خوب و قابل توجه برخی از موسسات ترک اعتیاد ایجاد زمینه اشتغال با محوریت بهزیستی است، فردی که بهبود پیدا می‌کند نیاز به شغل دارد، بنابراین باید زمینه اشتغال آن فراهم شود.
ضرورت ایجاد زمینه اشتغال برای معتادین بهبود یافته استان قزوین

به گزارش آرانیوز از قزوین، عباس کاظمی پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد که با حضور مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مدیران استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت نقش موسسات مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: تلاش داریم موسسات مردم‌نهاد فعال در این حوزه را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: هم اکنون 12 موسسه مردم نهاد در حوزه اعتیاد فعال است که اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و ترک اعتیاد انجام‌ داده‌اند، ما نیز بنا دایم از موسسات مردمی که در این حوزه وارد میدان شدند حمایت و آن‌ها را تقویت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: مشکلات موجود و موانع بر سر راه این موسسات باید از طریق مشارکت و همدلی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی برطرف شود، همچنین مشکلاتی مانند نداشتن اسناد هویتی معتادین متجاحر را می‌توان از طریق تعامل قانونی بین بهزیستی و ثبت احوال حل کرد.

کاظمی عنوان کرد: یکی از نکات خوب و قابل توجه برخی از موسسات ترک اعتیاد ایجاد زمینه اشتغال با محوریت بهزیستی است، فردی که بهبود پیدا می‌کند نیاز به شغل دارد، بنابراین باید زمینه اشتغال آن فراهم شود این امر علاوه بر حل مشکل معیشت از بسیاری از مشکلات خانوادگی مانند طلاق نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اشتغال مسئله مهمی است و اگر این حلقه تکمیل نشود گویا وارد یک چرخه تکرار می‌شویم، یعنی فرد با هزینه‌های بالا بهبود پیدا می‌کند و بعد از آن به دلیل نداشتن شغل دوباره به اعتیاد روی می‌آورد، بنابراین نیاز است زمینه اشتغال فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به مشکل زمین برخی مراکز ترک اعتیاد، یادآور شد: برای حل مشکل زمین پیشنهاد می‌شود زمین‌هایی که از نظر مراکز قابلیت ندارد معرفی شوند، این زمین‌ها نباید درجه یک  یا 2 باشد و امکان تغییر کاربری آن باید وجود داشته باشد، در این صورت دولت حمایت می‌کند، همچنین می‌توان در حوزه مولدسازی از ساختمان‌های دولتی حائز شرایط استفاده کرد که این امر نیاز به پیگیری و رایزنی توسط بهزیستی دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار