کد خبر: ۱۰۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ما در صنعت فرش صاحب‌ خانه‌ایم اما در خودرو اجاره‌نشین هستیم و باید به تولید فرش توجه کنیم، گفت: اقتصاد ایران باید از لا‌به‌لای انگشتان ملت ایران خود را هویدا کند.
حاجی‌بابایی: باید فرش همدان را احیا کنیم/ در صنعت فرش صاحب‌ خانه‌ایم

به گزارش آرانیوز از همدان، حمید‌رضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در  همایش ملی فرش هگمتانه اظهار‌ داشت: پیام فرش ما به دنیا پیامی از تاریخ و تمدن ملت ایران است اگرچه در بازه‌ای از زمان به هنر صنعت فرش بی‌وفایی شده اما باید بدانیم اقتصاد ایران باید از لا‌به‌لای انگشتان ملت خودش را هویدا و به تمام دنیا معرفی کند.

وی افزود: ما شاید در صنعت خودروسازی رشد کرده باشیم اما در این صنعت اجاره‌نشینیم، خانه ما فرش است و در این صنعت می‌توانیم مدعی صاحب‌خانه بودن باشیم.فرش در آب، خاک، هنر و اندیشه ایران ریشه دارد و ما باید از این مسیر حرف و صدای توسعه اقتصاد و صادرات محصولات ایرانی را به دنیا مخابرات کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه فرش از ارکان مهم صادرات است، عنوان کرد: در توسعه تولید و رشد آن نیازمند اقتصادی گسترده، ریشه‌دار و گره خورده با خانواده و اندیشه ایرانی هستیم که این ویژگی‌ها در هنر صنعت فرش گره خورده است.

وی بیان کرد: شاید با صنایع مختلف، پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های عظیم شکل گیرد که در جای خود قابل تامل بوده، اثر‌گذار هستند و منافع ملی را دنبال می‌کنند اما فرش، از آنجایی که با جان ایران یکی است معیشت را ترقی، اشتغال را بالا، هنر را افزایش و ارز‌آوری را ایجاد می‌کند که این ویژگی‌ها در اقتصاد ایران اثر‌گذار در رشد تولید و مهار تورم خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین خواستار توجه جدی به صنایع دستی به ویژه فرش شد و گفت: قوام خانواده در بنیه‌ی اقتصادی است و اقتصاد کشور ما باید با توسعه صنایع دستی که به نام ایران و ایرانی مهر شده تقویت شود.

حاجی بابایی ادامه داد: همایش ملی فرش هگمتانه آغاز‌گر یک مسیر جدید در حوزه فرش از سوی اتحادیه فرش همدان و اتاق بازرگانی است که به نوبه خود شایسته تقدیر است اما لازم میدانم تاکید کنم این قبیل اقدامات باید در تمامی صنوف و با پای کار آمدن اصناف مختلف در استان همدان دنبال شود.

وی بیان کرد: شاید شرایط کنونی فرش همدان این ذهنیت را القا کند که دوران فرش و فرشبافی تمام شده اما چنین نیست و اگر به دنبال توسعه اقتصاد بر محور صنایع دستی هستیم باید فرش همدان را احیا کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرش دارای روح انسانی، زبان، حرارت و نبض زندگی است و به عنوان نماینده مردم همدان و فامنین خود را مکلف می‌دانم در مجلس پیگیر قوانینی شوم که در راستای آن بتوانیم صنعت فرش را نه تنها در استان خود بلکه در سطح ملی احیا و زنده کنیم.

 برای توسعه تولید فرش همدان نیازمند برند‌سازی هستیم  

احمد شانیان مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز اظهار داشت:افزود: مشارکت و تعامل بخش خصوصی، تشکلها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی استان نقش بسزایی در توفیقات اقتصادی استان دارد که شایسته قدردانی است.مسائل و مشکلات فرش دستباف نیازمند آسیب شناسی است تا به جایگاه اصلی و برتر در مجامع بین المللی و صادرات برسد.

وی به برگزاری چندین برنامه نمایشگاهی و همایش در راستای صنعت فرش استان اشاره کرد و گفت: بافندگان و فعالان عرصه فرش مشتاقانه از این رویدادها استقبال می‌کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار