کد خبر: ۱۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: نرخ بیکاری کشور به ۷.۹ درصد رسید که این آمار کمترین میزان در سه دهه اخیر است.
معاون وزیر کار: نرخ بیکاری کشور به ۷.۹ درصد رسید

به گزارش آرانیوز ازخرم‌آباد، محمود کریمی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اعلام‌ شده سازمان آمار ایران در تابستان امسال، نرخ بیکاری کشور به 7.9 درصد رسیده‌است که این آمار کمترین میزان در سه دهه اخیر است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 6 دهم درصد افزایش ‌یافته‌ است و این آمار نشان می‌دهد که کاهش نرخ بیکاری کشور، حاصل تکاپو و نشاط بازار کار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال خالص ایجادی کشور امسال 907 هزار نفر بوده‌است، عنوان کرد: نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی 1.2 درصد، زنان 1.8 درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش ‌یافته‌ است و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

وی بیان کرد: امسال نرخ بیکاری 21 استان کشور روند کاهشی داشته‌است و این نرخ در 25 استان تک‌ رقمی، در 19 استان کمتر از هفت درصد، در دو استان کمتر از پنج درصد و در 10 استان 6 درصد اعلام شده‌ است.

کریمی با بیان اینکه هدف‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سامانه رصد برای اشتغال امسال یک میلیون و 88 نفر بود، گفت: 85 درصد این آمار، یعنی 920 هزار نفر تحقق ‌یافته‌است که سهم لرستان از این تعداد 29 هزار و 544 نفر بود و تاکنون 21 هزار و 336 نفر عملیاتی شده‌ است.

وی دربارۀ تأکید رئیس‌ جمهور در مورد اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین، افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه‌ یافته دارد؛ میانگین نرخ بیکاری لرستان از کشور بیشتر است و تلاش می‌شود خدمات ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار