کد خبر: ۱۰۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان از تلف شدن یک رأس بز وحشی در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده کوسالان و شاهو خبر داد.
تلف شدن بز وحشی در ارتفاعات شاهو/ شکارچی متواری شد

اقبال حمیدی در گفت‌وگو با آرانیوز در کامیاران، از تلف شدن یک راس بز وحشی در ارتفاعات منطقه حفاظت‌ شده کوسالان و شاهو این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه یک شکارچی غیرمجاز در اقدامی ناشایست و قابل تأسف به سمت این حیوان تیراندازی کرده و به محض حضور محیط‌بانان و همکاران محیط‌زیستی، از محل متواری شده بود.

وی گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده حین گشت‌زنی در این منطقه لاشه این بز وحشی را کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان با اشاره به اینکه اثر زیادی از تیراندازی در لاشه این حیوان به جا مانده بود، افزود: این بز از ناحیه دست و پا به شدت آسیب دیده بود که علی‌رغم این وضعیت لاشه‌ توسط دامپزشک بررسی شد، اما متأسفانه قابلیت احیا نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که شکارچی شناسایی نشده است؟ تصریح کرد: سرنخ‌های توسط همکاران و دو ارگان دیگر به دست آمده که در حال بررسی و پیگیری دستگیری این فرد هستند.

حمیدی با ذکر اینکه همکارانمان همواره دغدغه حفظ محیط‌زیست و این گونه‌ها را دارند، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه، رصد و پایش منطقه حفاظت‌ شده توسط ماموران اجرایی و کارشناسان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان ابراز داشت: به محض دریافت خبر دستگیری شکارچی غیرمجاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد. رشته کوه شاهو بخشی از رشته کوه‌های زاگرس است. منطقه حفاظت‌ شده کوسالان و شاهو منطقه‌ای حفاظت‌ شده در حد فاصل شهرهای سروآباد، مریوان و کامیاران در استان کردستان است که هم‌مرز با کردستان عراق واقع شده‌ است. بخشی از این منطقه حفاظت‌ شده در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد. در این منطقه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17  گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده است.

منطقهٔ کوسالان و شاهو در مصوبه شماره 303 شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیربنایی دولت) در سال 1388 به‌عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست پیوسته است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار