کد خبر: ۱۰۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشاورزی حفاظتی به ۴۷ هزار هکتار رسیده است که این یک جهش دو برابری در یک سال گذشته است.
توسعه کشاورزی حفاظتی در چهارمحال و بختیاری به ۴۷ هزار هکتار رسید

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در افتتاح ششمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی، اظهار داشت: نمایشگاهی که هم اکنون برپا شده نمایشگاه جامع کشاورزی است. در سال جاری با توجه به اینکه توسعه کشاورزی حفاظتی، برنامه الگوی کشت ابلاغ شد و ماشین آلات و ادوات کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیسیون در اراضی کشاورزی استان به 2.5 اسب بخار در هکتار رسیده است، افزود: در سالی که گذشت بیش از 55 دستگاه کشت مستقیم به ناوگان کشت مستقیم جهش تولید در دیمزارهای استان اضافه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: توسعه کشاورزی حفاظتی به 47 هزار هکتار رسیده ‌که این یک جهش دو برابری در یک سال گذشته است. 

وی گفت: در برنامه الگوی، کشت توسعه گلخانه‌ها و بهره‌برداری بهینه از منابع آب مطرح شد و توسعه خوبی در گلخانه‌ها صورت گرفت و ساختارهای گلخانه‌ها اعم از شرکت‌های پیمانکاری، احداث، سازه‌های نوین گلخانه‌ای، تجهیزات مورد نیاز گلخانه‌ها امروز در این نمایشگاه‌ها در معرض دید کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به سلامت محصولاتی که در یکسال گذشته مطرح شد معرفی نهاده‌های با کیفیت و اصطلاحا کم خطر صورت گرفت که اتفاقاً در یکی از این غرفه‌های این نمایشگاه محصولات ایمن و کم خطر است.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه دام و طیور بعد از عید در استان برپا می‌شود، نمایشگاه گل و گیاه و ماهیان زینتی و گلخانه در بهار برگزار می‌شود. از همه کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری دعوت می‌شود که از نمایشگاه جامع کشاورزی بازدید کنند.

محمد کاظم منزوی در ادامه اظهار داشت: امروز نمایشگاه جامع کشاورزی در استان چهارمحال بختیاری افتتاح شد. سعی می‌شود امسال محصولات بخش کشاورزی به صورت تخصصی عرضه شود.

وی مطرح کرد: این نمایشگاه بیشتر به ادوات کشاورزی می‌پردازد که در کنار آن اطلاعات خوبی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی و مشاوره به کشاورزان انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این نمایشگاه از 2 بعد از ظهر شروع می‌شود و از همه کشاورزان دعوت می‌کنیم تشریف آورند و نسبت به بیمه محصولات خود اقدام و از آخرین تکنولوژی ادوات کشاورزی اطلاع پیدا کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار