کد خبر: ۱۰۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام فاطمیه، گفت: برنامه‌های ایام فاطمیه در ۲۶ بقعه و اماکن مذهبی استان گلستان برگزار می‌شود.
اجرای برنامه‌های ایام فاطمیه در ۲۶ بقعه و اماکن مذهبی استان گلستان

به گزارش آرانیوز از گرگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام فاطمیه، اظهار داشت: دشمن در عصر حاضر نیز مانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و ترویج فرهنگ فاطمی یکی از موثرترین راه‌های مقابله با این نفوذ است، به همین منظور برنامه‌های ایام فاطمیه ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در 26  بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سطج استان گلستان با حضور عزاداران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی مقارن با دهه دوم فاطمه از 23 تا 27  دی در بقاع مجری طرح برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) یکشنبه 26 آذرماه همراه با دستجات عزاداری و راه‌اندازی کاروان عزای سوگواران  فاطمی در بقاع متبرکه گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در راستای انتشار حداکثری خدمات وقف و تبلیغ و ترویج فرهنگ آن، مبلغین اعزامی از قم به امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه 20 مبلغ اعزامی از قم و 27 مبلغ بومی در اجرای طرح سوگواره یاس نبوی بقاع متبرکه همکاری می‌کنند، گفت: در کنار مراسم عزاداری، ایستگاه صلواتی، نمایشگاه بصیرتی، توزیع بسته‌های مواد غذایی با عنوان تبرکات فاطمی و اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق تدارک دیده شده و توسط مراکز افق بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

مهدیان گفت: برپایی همایش بانوان ولایی و تجلیل از دختران محجبه همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا(س) با همکاری نهادهای فرهنگی و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب، جهاد تبیین در راستای پیروزی‌های اخیر حماس و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت ویژگی سوگواره یاس نبوی در سال جاری است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار