کد خبر: ۱۰۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بیش از ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

۳۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان سوگواره یاس نبوی شد

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری در جلسه هماهنگی برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از 23 لغایت 27 آذرماه در بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری و با حضور شهدای گمنام برگزار می گردد.

وی افزود: دشمن در عصر حاضر نیز همانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه های اجتماعی و فرهنگی است؛ و ترویج فرهنگی فاطمی یک از موثرترین راه های مقابله با نفوذ دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، پخش مداحی و کلیپ‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) از سیستم‌های صوتی بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان،مداحین و هیئات مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم خواهد بود.

امیری با اشاره به حضور مبلغین در این طرح افزود: تعداد 15 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم جهت ترویج سیره ی حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبیین جریان پیروزی‌های اخیر حماس، حزب الله و گروه‌های مقاومت در فلسطین، در بقاع متبرکه اجرای برنامه خواهند داشت.

امیری افزود: با هدف استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مبلغین و با توجه به تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه، مبلغین اعزامی جهت بیان سیره تربیتی و زندگانی حضرت فاطمه (س)، به مدارس متوسطه اول و دوم استان اعزام خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به حضور پیکر 8 شهید گمنام در استان، به دنبال آن هستیم تا در بقاع متبرکه شاخص استان مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور این شهدای عزیز باشد.

امیری خاطر نشان کرد: اجرای طرح اطعام فاطمی با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین از محل موقوفات منطبق ویژه عزاداران در شام شهادت و روز شهادت حضرت زهرا (س) ،در دستور کار هیئت امناء و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف استان با اشاره به ابعاد قرآنی زندگانی حضرت زهرا (س) عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و استفاده از تلاوت قاریان برجسته استانی در آغاز مراسمات عزاداری از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه خواهد بود.

امیری در ادامه به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در استان پایه‌گذاری شده است و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه جهت مشارکت مردم استان در بقاع متبرکه و مصلی‌های نماز جمعه برپا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار