کد خبر: ۱۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
‌استاندار خراسان جنوبی ضمن تشریح جزئیات آتش‌سوزی پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند گفت: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم ۵۰۰ مترمربعی رعایت شده است.
توضیحات استاندار خراسان جنوبی درباره آتش سوزی پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند

به گزارش آرانیوز از بیرجند، جواد قناعت امروز در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دیروز صبح حدود ساعت هشت و 45 دقیقه صبح یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امدادی و عملیاتی و به ویژه آتش‌نشانان و سایر نیروها و نیز مدیریت خوب و مطلوب شرایط بودیم.

به گفته وی؛ تقریباً ساعت 11 ظهر دیروز به خاطر ماهیت میعانات گازی شاهد گسترش آتش بودیم.

استاندار اظهار داشت: در حال حاضر در دو نقطه دود بلند است که در یکی 14 مخزن وجود دارد که متأسفانه تا دیشب این مخازن آتش گرفت و منفجر شد و در حال خودسوزی است.

قناعت ادامه داد: در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که دو مخزن مشتعل است و دو مخزن دیگر هم در معرض خطر انفجار است.

وی متذکر شد: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم 500 مترمربعی رعایت شده و خوشبختانه تا این لحظه حادثه، تلفات جانی و مجروح نداشته اما خسارت مالی وارد شده است.

استاندار با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان موجب شده که از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به سایر واحدهای تولید جلوگیری شود، افزود: تاکنون در این رابطه سه جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و تأکید شده تا انتهای کار و حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی شاهد حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

قناعت در ادامه بخاطر اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی از خبرنگاران و رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی حدود 120 نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان، گفت: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و بیمه تأمین اجتماعی پیگیری‌های لازم درخصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفت.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار