کد خبر: ۱۰۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های نظارتی نسبت به دخالت نمایندگان مجلس استان قزوین در انتصابات گزارش‌هایی را به هیئت‌های اجرایی ارائه داده‌اند.
گزارش دستگاه‌های نظارتی از دخالت نمایندگان فعلی قزوین در انتصابات

به گزارش آرانیوز از قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی به دلیل دخالت نمایندگان مجلس استان قزوین در انتصابات گزارشاتی را به هیئت‌های اجرایی ارائه داده بودند.

کاظمی ادامه داد: دلیل اصلی گزارشات دستگاه‌های نظارتی به هیئت های اجرایی دخالت نمایندگان در انتصابات عنوان شده و به دلیل مشخص نبودن میزان اثرگذاری و جدی بودن آن، تصمیم در ‌ارتباط‌ با آن به مراحل بعدی و تحقیقات بیشتر موکول شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین دلیل عمده رد‌صلاحیت‌ها را نقض مدارک اعلام کرد و افزود: بخش عمده‌ای از رد‌صلاحیت‌های کاندید‌ا‌های ‌‌مجلس به دلیل نقص مدارک بوده و در مراحل بعدی با تکمیل شدن و رفع نواقص به چرخه انتخابات بازخواهند گشت.

کاظمی در ادامه یادآورشد:در خصوص دخالت نمایندگان در انتصابات با این چالش روبرو بودیم که باید به کدام مواد قانونی مراجعه کنیم، که از دو بند 2 و 4 یعنی التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ابراز وفاداری به قانون اصل مترقی ولایت فقیه خارج نبود.

این مسئول یادآورشد: بحث دخالت در انتصابات نمایندگان فعلی بدون توضیح بیشتر مطرح شده بود یعنی شدت و ضعف تاثیر و عدم تاثیر و نقش مستقیم یا غیرمستقیم آن مشخص نبود و برای هیئت‌های اجرایی احراز این شرایط امکان نداشت.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: بر این اساس موضوع دخالت نمایندگان فعلی در انتصابات مورد توجه مراجع استعلامی و قانونی قرار گرفت و به مراحل دقیق‌تر رسیدگی به صلاحیت‌ها ارجاع داده شد تا تصمیم عاقلانه، هوشمند، درست و دقیق اخذ شود، چرا که در هیئت‌های اجرایی فرصت محدود بود.

کاظمی ‌‌تاکید کرد‌: یک تصمیم کلی در سطح کشور گرفته شد که موضوع به مراجع بالاتر و بعدی رسیدگی به صلاحیت‌ها مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار