کد خبر: ۱۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
فرماندار بانه از واریز ۱۱۲ میلیارد تومان به حساب ۲۰ هزار خانوار مرزنشین این شهرستان خبر داد.
واریز ۱۱۲ میلیارد تومان به حساب مرزنشینان بانه

کمال خدری در گفت‌وگو با آرانیوز در بانه، از واریز 112 میلیارد تومان به حساب مرزنشینان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این میزان سود از بازارچه‌های مرزی به حساب حدود 20 هزار خانوار مرزنشین واقعی در دو نوبت واریز شده است.

وی با بیان اینکه هر خانوار 6 میلیون تومان در دو نوبت هر بار 3 میلیون تومان به حساب آنان واریز شده است، گفت: بر اساس قانون تمام مرزنشینان ساکن در 20 کیلومتری مرز از مزایای این مرز بهره‌مند شدند.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اهمیت مبادلات و تجارت مرزی افزود: توانمندسازی مرزنشینان، پیامدهای اقتصادی زیادی به دنبال دارد، خوشبختانه مرز هنگه‌ژال بانه از زمان بازگشایی تاکنون باعث ایجاد رونق اقتصادی و درآمدزایی شده است.

خدری بیان کرد: معابر مرزی هنگه ژال شهرستان بانه از سال 1396 تعطیل شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان در این دولت بازگشایی شد.

فرماندار شهرستان بانه در پاسخ به این سؤال که آیا معبر مرزی گله‌سور بانه همچنان تعطیل است؟ توضیح داد:  معبر مرزی گله‌سور بانه همچنان تعطیل است و فعلاً امیدی به بازگشایی نیست، اما تمام تلاشمان این است که این بازارچه نیز بازگشایی شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها