کد خبر: ۱۰۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
استاندار قزوین گفت: جامعه دانشگاهی باید مردم و گروه‌های مختلف را نسبت به مطالبه‌گری برای پیشرفت، حساس و همراه کند تا استان در مسیر بهتر و پرسرعت‌تری در مسیر توسعه قرار گیرد.

جامعه دانشگاهی باید مردم را نسبت به مطالبه‌گری همراه کند

به گزارش آرانیوز از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در آئین اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزدیده استان قزوین که با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهارکرد: مسیر تعالی و پیشرفت برای استان هموار و مزیت‌های نسبی و حتی مطلق استان در برخی حوزه‌ها به شکل قائل توجهی بارز هستند و اندیشمندان، دانشمندان، نخبگان و تلاشگران علمی استان می‌توانند با نقش‌آفرینی در این مسیر کمک به تعالی استان داشته باشند.

او افزود: دانشگاهیان و پژوهشگران باید در حوزه تخصصی، ماموریت نقش‌آفرینی در مسیر توسعه استان را برای خود متصور بدانند و در این مسیر همراهی و حمایت مجموعه اجرایی را در کنار خود بدانند.

اعلایی گفت: در ۲سال گذشته اعتبارات پژوهشی استان در پروژه‌های مفید و موثر و قابل کمک به حوزه اجرا تخصیص پیدا کرده است و امیدواریم این پژوهش‌ها کمک شایانی را برای پیشرفت و توسعه استان رقم بزنند.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی قابلیت‌های خوبی را دارا است و چنانچه عرضه نوآوری مطلوبی از سوی دانشگاه صورت گیرد قطعا حمایت وجود دارد.

او افزود: در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، توسعه و پیشرفت فضای مطالبه‌گری نیازمند مطالعه، تحقیق و تهییج است و جامعه دانشگاهی باید مردم و گروه‌های مختلف را نسبت به مطالبه‌گری در مسیر پیشرفت، حساس و همراه کند.

استانداری قزوین اظهارکرد: بدون شک در صورت افزایش مطالبه‌گری مردم در اتفاقات مختلف ۰ستان در مسیر بهتر و پرسرعت‌تری در مسیر پیشرفت قرار دارد و این مهم باید در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است در این مراسم از ۷۰پژوهشگر برتر استان قزوین در بخش‌های مختلف تجلیل به‌عمل آمد.

برچسب ها: استان قزوین
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار