کد خبر: ۱۰۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مراسم روز دانشجو در دانشگاه کردستان در حالی برگزار شد که مسئولان بر صندلی نشسته و اکثر دانشجویان سرپا و جایی برای نشستن نداشتند.
گزارشی از حواشی مراسم روز دانشجو در دانشگاه کردستان/ مسئولان نشسته و دانشجویان سرپا!

به گزارش آرانیوز از سنندج، مراسم روز دانشجو در حالی پیش‌ازظهر امروز با حضور گسترده دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، که جای سوزن انداختن نبود!

بسیاری از دانشجویان دختر و پسر روی پا ایستاده بودند و مسئولان دانشگاه نیز طبق معمول ردیف اول و دوم صندلی‌ها را گرفته بودند. ساعت 10 صبح است، دانشجویان منتظر بودند تا برنامه‌ای موسوم به « مراسم روز دانشجو» شروع شود‌.

مطالبه‌گری دانشجویان با شناخت کافی از خواسته‌ها و مطالبات باشد

ابتدا کلیپی از دانشگاه پخش شد، حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون حاضر شد و با تبریک روز دانشجو به واقعه 16 آذر و دلیل نامگذاری این روز پرداخت و خطاب به دانشجویان اظهار داشت: اگر کشور ایران مورد هجمه است، نشان از دشمنی دشمنان است که نمی‌خواهند ایران یکپارچه و مستقل پایدار بماند.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال این هستند که کشور را در اختیار خود بگیرند، گفت: دانشجویان مایه مباهات و ظرفیتی برای روشنگری و مبارزه با فساد هستند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: دشمنان با هجمه، توطئه و نقشه‌های مختلف همواره تلاشش این است که مسیر و اهداف انقلاب مبادا به مقصد برسد اما غافل از اینکه دسیسه‌های آنان به جایی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: نظام‌ جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و دین اسلام تلاشش حفظ ارزش انسانیت و گفتمان‌سازی ارزشی است که منجر به تصمیم‌گیری درست خواهد شد.

قادرزاده عنوان کرد  با گفتمان‌سازی می‌توانیم روحیه دانشجویی را حفظ کنیم. تمام تلاشمان است که به‌عنوان خدمتگزار صدیق در خدمتتان باشیم. پیشنهاد می‌شود که با هم گفت‌وگو بیشتر داشته باشیم و محدود به روز دانشجو نباشد.

وی ابراز داشت: بنده معتقدم هر روز، روز دانشجو است و دانشجویان باید مطالبه‌گری داشته باشند اما با شناخت کافی از خواسته‌ها و مطالبات؛ دانشجو باید وطن‌دوست باشد.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: کشور ایران بسان رنگین کمانی رنگارنگ از اقوام و مذاهب مختلف که فرصت و مزیتی برای برتری است، تشکیل شده، تلاشمان حفظ وحدت و یکپارچگی و پیشرفت کشور باشد.

پس از این سخنرانی، مجری برنامه که یکی از دانشجویان دختر بود، مدعی شد که وقت سخنرانی به شورای صنفی این دانشگاه اختصاص داده بودیم اما نماینده‌ای برای سخنرانی معرفی نکرده بودند.

در باب استکبارستیزی شاهد محافظه‌کاری مسئولان دانشگاه هستیم!

در ادامه مهدی حسینی، یکی از دانشجویان بسیجی برای قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان به پشت تریبون رفت و با قرائت آیه "لَتَجِدَنَ اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود و الذین اشرکوا" اظهار داشت: خداوند فرموده به طور مسلم سرسخت‌ترین دشمنان مومنان را یهود و مشرکان خواهی یافت.

وی با تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذرماه، سالروز ریخته شدن خون پاک سه دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی است که در مقابل سردمدار امپریالیسم جهان، رئیس جمهور آمریکای جهانخوار قربانی شدند. خون‌های مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی بر زمین ریخته شد تا جریان دانشجویی ایران با روحیه اسکتبارستیزی و با شعار مرگ بر آمریکا از هفتاد سال قبل متولد شود و این روز را به نماد استعمار ستیزی و نفی سردمداران ظلم بدل کرده است. 

این دانشجوی بسیجی عنوان کرد: حال که درخت انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و زعامت معمار کبیر انقلاب و رهبری امام خامنه‌ای تنومند شده و میوه‌های آن در تشکیل محور مقاومت در منطقه خاورمیانه ثمر داد، ناظر بر آنیم که این روحیه ضدامپریالیستی و استکبار ستیزی در سرتاسر جهان در بطن جوامع بین‌المللی نفوذ کرده است.

وی بیان کرد: آری، ما از اولین‌ها بودیم که گفتیم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و به فرموده آن پیر فرزانه، رژیم غاصب کودک‌کش 25سال آینده را نخواهد دید. در پی دمیدن روح شعار هیهات من الذلة، دیدیم که در شرق و غرب عالم، در کشور های غربی، در لندن و پاریس، تظاهرات گسترده‌ای بر علیه این رژیم سفاک برگزار شد.

حسینی عنوان کرد: منفک از فضای جامعه، شاهد حضور پررنگ جوامع دانشگاهی و آموزش عالی در سطح بین‌المللی همچون دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه‌ها که اقدام به کفن پوشی و نوشتن طوماری از اسامی شهدای غزه کردند، بودیم.

وی اظهار کرد: حقا که محافظه کاری قتلگاه مسؤلان است و ما به خوبی در باب استکبارستیزی شاهد این نوع محافظه‌کاری از مسؤلین دانشگاه بودیم.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: وقتی دانشگاه نتواند با استفاده از دال مرکزی رسالتش با جریانات دانشجویی نسبت برقرار کند و به آنها نزدیک شود، جریانات سهم‌خواه در خارج از دانشگاه به میدان می‌آید و از این فضای گل‌آلود بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ هوشیاری دانشجویان مسلمان ایرانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ثبت رسیده است. 

حسینی ادامه داد: بنابراین نقش و مسئولیت جریان دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تمام عرصه‌ها ادامه می‌یابد. از میدان نبرد علمی که مرتبط با نیل به فتح قله‌های علم و فناوری در جهان بوده و هم در عرصه فرهنگی در جامعه که بستر مناسب برای سایر موفقیت‌ها را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر بالندگی در زمینه علمی و پژوهشی بایستی نسبت به رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه نیز حساس بود و مسیر سرنوشت خود و جامعه را با سعی و دوراندیشی هدایت کرد. 

این دانشجوی فعال بسیجی ابراز داشت: امروزه استکبار جهانی با ادامه جنایت‌های خود در جبهه غزه مشغول نسل‌کشی و قتل عام بی‌‌گناهان و کودکان است. شمشیر عداوت امپریالیسم و سلطه‌خواهان جهان با راهبری شیطان بزرگ، در دستان رژیم اسرائیل قرار گرفته است. یقینا امروز نیز جریان دانشجویی با گذشت هفتاد سال کماکان با روحیه جوانی خود، رسالت دفاع از مظلوم و نه به استکبار را حفظ کرده است.

حسینی تصریح کرد: رسالت دانشجوی امروز در دفاع از مظلومیت فسلطین قهرمان محقق می‌شود و ما دانشگاهیان دانشگاه کردستان، ضمن پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مماس شدن و فهم مسائل و با پیروی از پیام امام مبنی بر تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان، همواره با تمام وجود در راستای حراست از خون شهدا به ویژه شهدای 16 آذرماه 1332 حرکت خواهیم کرد.

نکته قابل تامل این بود که در بخش پایانی سخنرانی این دانشجو صدای میکروفن قطع شد و او همچنان با صدای خود موضعش را ادامه داد. این دانشجوی بسیجی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که دلیل قطعی چه بود؟ گفت: 7 دقیقه بیشتر وقت سخنرانی ندادند.

سپس مجری برنامه اعلام کرد ترتیب گروه‌های دانشجویی برای سخنرانی بنا به قرعه‌کشی است که از قبل اعلام شده است.

جناب دولتی‌ها! مشکل ازدواج و مسکن جوانان حل شود

در ادامه محمد کرمی به‌عنوان نماینده جامعه اسلامی دانشگاه کردستان دعوت به سخنرانی شد. وی به پشت تریبون رفت و با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: جنبش دانشجوئی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌‌ خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است.

وی گفت: دست جنبش دانشجویی نمی‌تواند در دست کسانی باشد که در فلسطین قتل عام می‌کنند، در عراق جنایت می‌کنند، در افغانستان مردم را از دم تیغ می‌گذرانند؛ این جنبش دانشجویی نیست. جنبش دانشجوئی خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل اینجور است. 

این دانشجو بیان کرد: در ابتدا 16 آذر یادآور هویت اصیل دانشجو را محضر همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک عرض می‌نمایم. هویتی که موجب تمایز دانشجوی مسلمان ایرانی است و روز دانشجو نمایانگر آن است. روز 16 آذر و روز دانشجو ذاتاً روزی سیاسی و مقابل استکبار جهانی است.

وی عنوان کرد: حق‌خواهی، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران، کلید سعادت مردان و زنانی شده که راه فرزانگی کشور را در انقلاب و اسلام می‌دیدند. به راستی که دانشجویان نبض آگاه جامعه و سرمایه جاویدان این سرزمین‌اند و امروز پس از گذشت 70 سال از 16 آذر 1332 حق خواهی و ظلم ستیزی دانشجوی ایرانی الگو و سرمشقی برای جوانان و مردم در سراسر جهان گردیده و علی‌رغم تمام تبلیغات آمریکایی و صهیونیستی الگوی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی مردم ایران، موجب ضربه فنی شدن رژیم جنایت پیشه صهیونیستی شده است.

کرمی تصریح کرد: امروز پس از 70 سال الگوی استکبار ستیزی مردم ایران در جهان به گونه‌ای سرایت کرده که یک سرزمین کوچک در یک نقطه از جهان باعث شده که یک عقبه جهانی، علیه رژیم صهیونیستی در جهان شکل بگیرد که نمونه‌های آن در راهپیمایی‌های مردمی در قلب اروپا نیز مشهود است. این همان پیام مقاومت و استکبار ستیزی جوانان ایرانی است که سال‌ها پیش آن را آغاز و به همه جهان صادر شده و امروز منطقی بودن و درست بودن این الگو روز به روز بر همگان آشکارتر و علی رغم همه تبلیغات طرفداران آن در سرتاسر جهان، هر روز رو به فزونی است.

وی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: مردم غزّه با صبر خودشان، با ایستادگی خودشان، با تسلیم نشدن خودشان نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره‌ی آمریکا و فرانسه و انگلیس و امثال اینها کنار کشیدند، اینها را رسوا کردند. مردم غزّه با صبرِ خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند. ببینید در دنیا در شرق و غرب عالم چه خبر است. در همین کشورهای غربی ــ در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در ایالت‌های مختلف آمریکا ــ مردم با جمعیّت‌های انبوه و حیرت‌آور برای صهیونیست‌ها داخل خیابان می‌آیند، علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند؛ آبروی اینها رفت. اینها واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند، لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید «اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است»؛ لابد بسیج لندن این کار را کرده، بسیج پاریس این کار را کرده! از جمله‌ی بی‌شرمی‌های واقعی‌ای که امروز سیاستمداران غربی و رسانه‌ای‌های غربی دارند نشان می‌دهند، این است که مبارزان فلسطینی را می‌گویند «تروریست». آیا کسی که از خانه‌ی خودش دفاع می‌کند تروریست است؟ کسی که از میهن خودش دارد دفاع می‌کند تروریست است؟ آن روزی که آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوّم آمدند پاریس را گرفتند و پاریسی‌ها با آلمانی‌ها مبارزه می‌کردند، مبارزین فرانسوی تروریست بودند؟ چطور آنها مبارزند، مایه‌ی افتخار فرانسه‌اند، آن‌وقت جوان حماس و جهاد اسلامی تروریست است؟ بی‌شرم‌ها! مردم غزّه و مبارزین فلسطین دروغ‌گوهای دانشگاهی و صنعتی دنیا را رسوا کردند. یورگن هابرماس اخیراً گفته بود که اسرائیل را نباید قضاوت کرد!!  چهرهٔ واقعی و شنیع حقوق بشر و دموکراسی و اندیشمندان و علوم انسانی غربی را آشکارتر شده است و برای همیشهٔ تاریخ مردود شد؛ دیگر کسی جز خائنان یا جاهلان مطلق، نمی‌تواند سنگ این چیزها را به سینه بزند.

این دانشجوی دانشگاه کردستان ابراز داشت: امسال آبان ماه تمام شد ولی نه سالگرد اغتشاشات و... برآب شد و نه ‎افغانستانی‌ستیزی مطرح شد و نه حتی سالگرد کوروش؟! بله، چون کارفرما درگیر جنگ با ‎غزه است! سرشبکه همه این فریب‌های سنگین و تحریک‌های مداوم رسانه‌ای ریشه در رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا دارد که فعلاً توانشان بیشتر معطوف به تلاش مذبوحانه برای بازگرداندن آبروی نداشته‌شان و کشتار جنگی و نسل‌کشی در غزه شده است.

وی بیان‌کرد: از الگو و تفکر اسلامی ـ انقلابی و بازتابش در عرصه جهانی صحبت کردیم و حال به ایران و دولتی که با شعار انقلابی و مردمی بودن بر سرکار آمد برسیم.

کرمی با انتقاد از مسئولان عنوان‌کرد:جناب دولتی‌ها، جناب آقایان انقلابی، ضمن تقدیر و تشکر بابت همه زحمات ارزنده‌ای که در این دو سال و اندی داشتید؛ از دیپلماسی مقتدرانه با همه کشورها تا تقویت زیرساخت‌های کشور، از موضع‌گیری‌‌های اسلامی-انقلابی در عرصه‌های بین‌المللی تا اتکا به ظرفیت‌های داخلی، از افزایش صادرات گرفته تا حمایت و احیا کارخانه‌های تولیدی و تولید و ... بابت همه این موارد مچکریم. اما آقایان دولتی، کماکان مشکلات ازدواج و مسکن جوانان حل نشده است. تورمی که هرچند نسبت به گذشته کمتر اما وجود دارد. هزینه‌های خرید و اجاره مسکن برای خانواده‌ها سرسام‌آور است. درآمدها و حقوق‌ها متناسب سازی نشده است. با شعار فسادستیزی بر سرکار آمدید اما هر از چندگاهی اخبار فساد را مجدد می‌شنویم. مدرسه‌هایمان با کمبود معلم مواجه هست و کمبودش را متاسفانه با نیرویی که حتی تراز اسلامی نداشته پر کرده و چگونه آینده فرزندانمان را به این معلمان بسپاریم؟! دانشگاه‌های ما کماکان در بحث‌های تربیت دانشجوی متعهد-متخصص و همچنین بحث‌‌‌های تمدن، فاقد گفتمان و برنامه ست؟! و موارد دیگر.

وی افزود: مسئولان خوش قول، وعده‌هایی که محقق نشود باعث زیر سوال بردن وعده‌های محقق شده و اقدامات شایسته دولت می‌گردد. بدانید بدی و خوبی امری نسبی نیست که به میل ما تغییر کند بلکه معنا و مفهوم ثابت دارد و با عمل خوب باید خوب بودن را اثبات کرد. اگر تا دیروز تحریم‌ها کارساز نبود و مشکلات کشور نشانه بی‌تدبیری بود امروز نیز برای ما همان معنا را دارد.

وی تاکید کرد: همه مسئولان و همه دانشجویان توجه کنند: در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکل‌ساز می‌شود، علمی که بدون فکر باشد، راه را غلط می‌رود؛ مثلاً همانگونه که در جهان می‌بینید، تبدیل می‌شود به سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح اتمی و سلاح شیمیایی و نسل‌کشی و فریب و استعمار و بعضی از پدیده‌های علمی دیگری که بشریّت را دارد بدبخت می‌کند؛ علمی که فکر درست همراهش نباشد و بی‌فکر یا با فکر غلط حرکت کند این‌گونه می‌شود. دانشگاه‌ها پذ علم پیشرفت‌های زیادی کردند اما در فکر نیاز و غفلت‌ها و انحرافات بسیاری وجود دارد. علم [در معنای حقیقی‌اش] «واقعیّت‌ها» را به ما می‌گوید، فکر «بایدها» را به ما می‌گوید، «نبایدها» را به ما می‌گوید که خیلی حسّاس است. فکر باید در مسیر درست قرار بگیرد؛ اگر چنانچه فکر درست مدیریّت نشد، به راه خطا می‌رود و همه استعدادها و توانمندی‌ها را هم با خود به انحراف می‌برد. فکرها باید مبتنی بر اسلام ناب و اصیل و بی‌غل‌وغش تربیت شوند و پرورش یابند.

به گفته کرمی؛ حال، در دانشگاه اگر امنیت و سلامت محیطی و روانی برقرار نباشد دغدغه‌ها و توجهات و تمرکزات به بیراهه کشیده می‌شوند و حتی جریان علمی و پژوهشی هم آسیب جدی می‌بینید چه برسد به وضعیت فکری و روحی. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین اخلالگران در این عرصه (که در پژوهش‌های مختلف هم همواره تأیید شده است) وضعیت پوشش دانشجویان و اختلاط‌های غیرضروری است که هرچند در ظاهر جذاب و بعضاً دارای هوادار است، اما از جهات مختلف، پرتگاهی عمیق است. لذا همه باید توجه کنند که در کنار کار فرهنگی و تبلیغی باید قاطعانه و بدون ملاحظات کاذب مقررات و قواعد اجرا و اعمال شوند و فضای ولنگار و منحط بر دانشگاه حاکم نباشد.

وی فرموده‌ای از رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و افزود: اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.

وی گفت: حال با آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد برنامه‎‌ها و اقدامات جدیدی از سوی دانشگاه هستیم که بدون اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی قبلی صورت گرفته است. به زعم مسئولان کارهای درست صورت گرفته که البته هر کار درستی حتی اگر با زمینه‌سازی و مقدمه‌چینی قبلی نباشد، بایستی با تبیین و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که متاسفانه اینطور نکردند. و از ظرف دیگر به زعم برخی اساتید و دانشجویان کارهای نادرستی صورت گرفته که با این فرض، بایستی مطالبه‌گری، اعتراض منطقی و مستدل و از مجراهای درست خود پیش رود، نه با تنش، اعتراض هیجانی و احساسی و ... . 

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: آقایان شورای فرهنگی، معاون محترم سابق و فعلی فرهنگی، مدیر محترم فرهنگی؛ محیط دانشگاهی هست و باید شئون دانشگاه حفظ شود؛ درست. دانشجو وظیفه‌‌اش درس خواندن است و نباید تاخیر و غیبت بیش از حد مجاز داشته باشد؛ درست. بایستی نظم و انضباط و مقررات در دانشگاه رعایت شود؛ درست. اما بزرگواران، متاسفانه در سالیان گذشته، مسئولان وقت، در این زمینه‌ کوتاهی بسیار داشتند و در زمینه رعایت مقررات و بحث‌های تربیتی-فرهنگی نه تنها عملی نداشتند بلکه به تعدد با ضدیت عمل کردند. حال در این فضا، بدون هیچ پیوست تببیتی-تربیتی-فرهنگی، به صورت دستوری عمل کردن بعد از مدتی به شکست می‌انجامد. در اینجا ضمن تقدیر و تشکر از مسئولینی که با دلسوزی تمام به فکر شأن و رشد دانشجو و برقراری نظم و رعایت مقررات در دانشگاه هستند، خواهشمندیم سریعا جهت تببین اقدامات صورت گرفته با استفاده از ظرفیت تمامی فعالین فرهنگی-دانشجویی و اساتید محترم اقدام نمایند و راهکارهای جایگزین برای آن دسته از دانشجویانی که سهوا متضرر شدند، اتخاذ نمایید.

کرمی عنوان کرد: دانشجویان عزیز و اساتید دغدغه‌مند؛ هر نظم و حاکمیت مقررات به مثابه پادگان نظامی و زندان نیست که نیست که نیست. بلکه رعایت نظم و مقررات به معنای دارای فرهنگ والا و درک و شعور تلقی می‌گردد؛ به مانند بسیاری از کشورهای پیشرو و در حال رشد. در جامعه و کشور نیز با توجه به رسالت دانشگاه و دانشجو، بایستی دانشگاهیان پیشرو فرهنگ‌سازی‌های درست و رعایت نظم و مقررات باشند.

وی ادغان کرد: چند مدتی است فعالیت‌های دانشجویی کم رنگ شده و شور و نشاطی (البته قاعده‌مند و سازنده) در دانشگاه برقرار نیست و برخی دانشجویان از غیرپاسخ‌گو بودن مسئولان در دانشگاه بابت مطالباتشان گله‌مند‌ند لذا پیشنهاد می‌شود مسئولان دانشگاه شعار مردمی سازی دولت را در دانشگاه نیز اجرا کرده و با محوریت تشکل‌های دانشجویی و با حضور مسولان دانشگاه بصورت مستمر ضمن شنیدن انتقادات و پیشنهاد‌های فعالان و عموم دغدغه‌مندان دانشجویی، با همفکری و همراهی آن‌ها تدابیر لازم را برای این امور اندیشه بیندیشند.

انجمن علمی دانشگاه کردستان حتی یک اتاق ندارد!

هومن استادی به عنوان نماینده انجمن‌های علمی پشت تریبون رفت و گفت: انجمن علمی تشکلی دانشجویی است که در زمینه علمی فعالیت می‌کند و دانشجویان با مشورت خود برنامه‌های فراتر از علمی را انجام‌ می‌دهند.

وی رسالت این انجمن را برگزاری مسابقات، اردوها و جشنواره‌های علمی فرهنگی ذکر کرد و افزود: انجمن‌های علمی سرمایه‌های دانشگاه هستند و می‌طلبد که مسئولان توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

این دانشجو با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر و جریان‌ساز باشد، عنوان کرد: سامانه دانشگاه بیش از حد از دسترش خارج می‌شود. باید انجمن فعال با غیرفعال مقایسه نشود؛ اتاق انجمن علمی در داشنگاه نداریم و با کمبود اعتبار و امکانات اولیه مواجه هستیم.

استادی افزود: دانشجویانی که در کارگاه‌های تخصصی شرکت می‌کنند حداقل یک گواهی به آنان بدهید. دانشجو پرچمدار است و باید پرچمدار گام دوم انقلاب باشد.

مشکلات حوزه نشریات

در ادامه صلاح‌الدین افتخاری به عنوان نماینده نشریات دانشگاه کردستان پشت تریبون رفت و گفت: مدت سه ماه است که چاپ نشریات محدود شده در حالی‌که برای تهیه مقاله، مصاحبه و گزارش کلی وقت گذاشته می‌شود و 30 فقره نشریه کفاف نمی‌کند و انتظار می‌رود که میزان چاپ به 50جلد افزایش پیدا کند.

وی افزود: کلبه فرهنگ دانشگاه متروکه و انتظار می‌رود که به خانه و محل آرشیوی نشریات تبدیل شود.این دانشجو دانشگاه کردستان اذعان داشت: تعدادی از دانشجویان در کار طراحی نشریات کمک می‌کنند که محدود هستند و انتظار می‌رود بیشتر شود، ویراستار ادبی برای انجمن لازم است.

نحوه پذیرایی که مورد انتقاد دانشجویان قرار گرفت

به گزارش آرانیوز؛ اجرای گروه موسیقی توسط دانشجویان از دیگر برنامه‌های این‌ مراسم بود که سوت، دست‌زدن‌ و خوشحالی دانشجویان فضای سالن جلسات را پر کرد.تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی و بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان پایان‌بخش مراسم بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها