کد خبر: ۱۰۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
مجتمع شوق زندگی به منظور اقدامات حمایتی و قضایی از زنان و کودکان و با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در مرکز استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.
حمایت قضایی دادستانی از کودکان و زنان آسیب‌دیده در گلستان

به گزارش آرانیوز از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان در جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی  گفت: تمام فعالیت های قضایی، حمایتی و اجتماعی و ظرفیت های دستگاه های متولی در حوزه کودکان و زنان مانند کمیته امداد (ره)، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و انتظامی با نظارت دادستانی در قالب این مجتمع  متمرکز می‌شود.

وی با بیان این که با توجه به تجربه موفق استان خراسان رضوی  این مجتمع جهت تمرکز اقدامات حمایتی در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است، افزود: 2 شعبه دادسرای گرگان شامل شعبه سرپرستی و شعبه دادیاری در این مجتمع مستقر و همه پرونده‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و زنان که نیازمند حمایت هستند با کمک نهادهای همکار پیگیری و برطرف شود.

وی گفت: یک نماینده از تمام دستگاه‌های حمایتی استان، خیران  و مددکاران اجتماعی نیز در این مجتمع مستقر می‌شوند تا به صورت متمرکز اقدامات مورد نیاز برای حمایت از مراجعان  به این مرکز را، انجام دهند.

وی ادامه داد: کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست  و کودکان بازمانده از تحصیل محور اصلی اقدامات این مجتمع خواهند  بود و تلاش می کنیم با کمک نهادهای حمایتی سطح زندگی افراد آسیب دیده را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با کمک خیران و دستگاه های متولی مهارت های اجتماعی ، مهارت های فنی و حرفه ای  هم در این مرکز با استفاده از تجربیات خانه های فرهنگ شهرداری گرگان در این مرکز دنبال خواهد شد.

جلسه هماهنگی برای راه اندازی مجتمع شوق زندگی با حضور مدیران کل نهادهای حمایتی و شهردار گرگان در دفتر دادستان برگزار و آخرین اقدامات برای راه‌اندازی این مجتمع بررسی شد.

 

نظرشما
پربازدیدها