کد خبر: ۱۰۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
مدیرکل استاندارد فارس از ارجاع پرونده ۸ واحد تولیدی به دادسرا و ۱۸ واحد به تعزیرات حکومتی در این استان خبر داد.
معرفی ۸ واحد تولیدی غیراستاندارد به دادسرا در استان فارس

به گزارش آرانیوز از شیراز، محمد مهدی رزمجو گفت: در 8 ماهه گذشته سال جاری، 8 جلسه کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در اداره‌کل استاندارد فارس برگزار شد و در این جلسه‌ها 65 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: این جلسات با حضور مدیرکل استاندارد استان، معاون دادستان مرکز استان، نماینده اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده اتاق بازرگانی و نمایندگان اتاق تعاون و اصناف استان و کارشناسان این اداره‌کل برگزار شد.

رزمجو تصریح کرد: پرونده 8 واحد تولیدی به دادسرا و پرونده 18 واحد به تعزیرات حکومتی ارسال شد. همچنین 2 واحد تولیدی ملزم به جمع‌آوری و یک واحد ملزم به اصلاح و بهسازی فراورده‌های مغایر با استاندارد شدند و 26 اخطار و تذکر نیز در کمیسیون مذکور صادر شد.

وی یادآور شد: کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضای مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل شده و به موارد تخطی مشخص‌شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.

رزمجو ادامه داد: در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحای کالا و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار