کد خبر: ۱۰۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با چهارمین روز از چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، رقابت راه‌یافتگان به بخش آوایی برادران و خواهران در مجتمع اقامتی داریوش و پتروشیمی بجنورد آغاز شد.
قاریان و حافظان قرآن کریم در بجنورد از امروز رقابت خود را آغاز می‌کنند

عظیم آسوده در گفت‌وگو با آرانیوز از بجنورد با اشاره به آغاز رقابت راه یافتگاه بخش آوایی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد، اظهار داشت: همزمان با بخش دوم رقابت‌ها در بخش آوایی شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت تحقیق و قرائت تحلیل راه یافتگان به این رویداد ملی رقابت خود را امروز عصر آغاز کردند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در رشته های ترتیل و حفظ، افزود: در بخش برادران و در رشته ترتیل، 4 شرکت کننده از استان های تهران، قزوین و  خوزستان و 4 شرکت کننده نیز در حفظ 20 جزء از استان های بوشهر، تهران، اردبیل و آذربایجان شرقی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در رشته  قرائت نیز 6 راه یافته به این بخش از استان های خوزستان، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی،بوشهر و قم و در رشته حفظ کل نیز 6 شرکت کننده از استان های مرکزی، مازندران، آذربایجان شرقی،قزوین و یزد اجرا می‌شود.

عظیم آسوده آمار شرکت کنندگان خواهر را تشریح کرد و اظهار داشت: در نخستین روز از رقابت شرکت کنندگان خواهر در بخش آوایی نیز در رشته های ترتیل و حفظ 20 جزء نیز 8 راه یافته از استان های تهران، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، فارس، مرکزی، قم، اصفهان و یزد و در رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل از استان های اصفهان، خوزستان، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، خراسان شمالی و تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد آغاز شده است، روز گذشته  با معرفی برترین های بخش نغمات دینی در محل سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد و راه یافتگان به بخش آوایی از  امروز رقابت خود را آغاز  کردند و این دوره از مسابقات هجدهم ماه جاری نیز با معرفی بر ترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار