کد خبر: ۱۰۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان خبر داد و گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با طرح‌های کارفرمایی تا سقف ۴ میلیارد تومان است.
آغاز پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی بوشهر

به گزارش آرانیوز از بندر دیلم، علی باستین صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر در شهرستان دیلم با بیان اینکه سرکشی مداوم از روند اجرایی طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی باید در دستور کار مدیران و فرمانداران قرار بگیرد اظهار داشت: رفع مشکلات طرح‌های تولیدی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی از ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه خبر داد و افزود: این شیوه‌نامه به شهرستان‌های استان بوشهر ابلاغ و پرداخت این تسهیلات آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات با طرح‌های کارفرمایی تا سقف 4 میلیارد تومان است، گفت: تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌‌های کارفرمایی در اولویت است.

باستین اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات 4 درصد با پرداخت اقساط 5 ساله و یک سال تنفس، شرایط خوبی برای طرح‌ها فراهم کرده است.

وی تسهیل و ایجاد اشتغال را از ویژگی پرداخت این تسهیلات دانست و بیان کرد: هر شهرستانی که بتواند سهمیه تبصره 18 به‌موقع جذب کند از سایر شهرستان‌ها به سهمیه آنها افزوده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از احداث نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات ساعت خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها در سطح استان بوشهر در اولویت قرار دارد که در قالب طرح‌های خویش‌فرمایی تسهیلات کم‌بهره تبصره 18 پرداخت می‌شود.

باستین با تأکید بر توجه به طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش بر اساس ظرفیت‌‌های تولیدی مناطق گفت: پرداخت تسهیلات تبصره 18 در بخش تکمیل طرح‌های زنجیره ارزش در اولویت قرار گرفته است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید ماهی و میگو پرورشی دانست و اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید طرح‌های آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی در قفس مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار