کد خبر: ۱۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اهدای ۴ هزار جلد کتاب از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
اهدای ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان

معصومه حسنی خونسار در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج، از افزایش تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های کردستان خبر داد و اظهار داشت: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه های عمومی، 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی از سوی این نهاد در یک هزار و 300 عنوان با موضوعات متنوع و مختلف بوده و می‌تواند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتاب‌های اهدایی توسط این نهاد، پس از تأیید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان قرار می‌گیرد تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است، عنوان کرد: مرکز مبادله کتابخانه ملی در سال گذشته نیز بالغ بر 8 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان اهدا کرده است.

حسنی با اشاره به اهدای 11 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، بیان کرد: این کتاب‌ها توسط مردم، مرکز مبادله کتابخانه ملی، اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، انتشارات قلم چی و خیرین به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، عنوان کرد: طرح «اهدای کتاب، اهدایی دانایی» با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است. 

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت 54 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان، بیان کرد: هم‌اکنون بالغ بر 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها