کد خبر: ۱۰۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از تجاری‌سازی تولید جلبک دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: سالانه ۲۰ تن جلبک توسط این شرکت‌ها تولید و برای تولید محصول به کارخانه‌های مختلف تحویل می‌شود.
دانش‌بنیان‌های استان بوشهر ۲۰ تن جلبک تولید کردند

رحمان دشتی در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر با اشاره به فعالیت 165 شرکت و واحد فناور در استان بوشهر اظهار داشت: 32 شرکت از این واحدهای فناوری دانش‌بنیان هستند.

وی با اشاره به تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال محصولات این شرکت‌ها با ارزش 400 هزار یورو صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از صادرات تجهیزات مهندسی خبر داد و بیان کرد: از مجموعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر بیش از 75 درصد آن  به میزان 308 هزار یورو مربوط به تجهیزات مهندسی بوده است.

دشتی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 500 فرصت اشتغال‌زایی در پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: گردش منابع مالی شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری استان بوشهر بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در سال جاری بوده است.

وی از ثبت 8 اختراع نخبگان استان بوشهر در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه تعداد اختراعات نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است افزود: در نیمه نخست امسال 25 علامت تجاری و سه طرح صنعتی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از تجاری‌سازی تولید جلبک دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: سالانه 20 تن جلبک توسط این شرکت‌ها تولید و برای تولید محصول به کارخانه‌های مختلف تحویل می‌شود.

دشتی با بیان اینکه استان بوشهر تولید جلبک در کشور رتبه نخست دارد افزود: تولید جلبک یکی از محصولات زیست فناورانه است است که در تولید غذای دام و طیور، مواد بهداشتی و درمانی و دیگر محصولات نقش دارد.

وی با اشاره به فعالیت 2 شرکت تولید جلبک در استان بوشهر اضافه کرد: ماهانه این شرکت‌ها بین یک تا 1.5 تن جلبک تولید می‌کنند که ایجاد صنایع پایین دستی برای تولید محصولات جانبی از جلبک در دستور کار قرار دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار